YouTube тестував ШІ на Shorts — компанія не попереджала творців — новини технологій

YouTube тестував ШІ на Shorts — компанія не попереджала творців — новини технологій 1 Компанія підтвердила експеримент із ”покращенням якості” зображення.

YouTube без відома користувачів застосовував алгоритми штучного інтелекту для редагування відео у форматі Shorts, повідомляє BBC. Компанія підтвердила, що тестувала технологію на обмеженій кількості роликів, однак творців про це не попередили й можливості відмовитися від втручання не надали.

Першими проблему помітили самі блогери. Музичний автор Rick Beato, чий канал має понад п’ять мільйонів підписників та близько 2000 відео, звернув увагу, що його обличчя виглядало ненатурально, “наче з гримом”. Його колега Ретт Шулл також зафіксував дивні зміни у власних роликах і опублікував відео з аналізом проблеми, яке переглянули понад 600 тисяч разів.

“Головне те, що це виглядає як створене штучним інтелектом. Я думаю, що це глибоко спотворює мене, те, що я роблю, і мій голос в інтернеті. Це може потенційно трохи підірвати довіру, яку я маю до своєї аудиторії. Це просто мене турбує”, – говрить Шулл.

У соцмережах скарги на дивні моменти в відео почали з’являтися в червні цього року. Користувачі публікували збільшені кадри з деформованими частинами облич і тіл та висловлювали сумніви щодо дій YouTube. Після кількох місяців таких обговорень компанія підтвердила факт експериментів.

“Ми тестуємо традиційні технології машинного навчання, які прибирають розмиття, зменшують шум і покращують чіткість відео під час обробки, подібно до сучасних смартфонів”, – заявив на X керівник редакційного відділу та зв’язків із творцями YouTube Рене Річі. У компанії наголосили, що йдеться не про генеративний штучний інтелект, який може зробити повністю новий контент, а про “традиційне машинне навчання”.

Втім, деякі дослідники вважають пояснення непереконливим. Семюел Вулі, завідувач кафедри досліджень дезінформації Університету Піттсбурга, заявив, що “машинне навчання” є підгалуззю штучного інтелекту, і компанія фактично намагається замаскувати використання ШІ. За його словами, головна проблема полягає у відсутності попереднього інформування та згоди творців на експерименти. Вулі також говорить про ризик ще більшого підриву довіри до онлайн-контенту.

Деякі блогери, однак, не висловили критики на адресу компанії. Рік Біто зазначив, що, попри дивні ефекти, він вдячний платформі за можливості й назвав YouTube “найкращою у своєму класі компанією”. Проте його колега Шулл попередив, що таке втручання може створити у глядачів відчуття, ніби контент був згенерований штучним інтелектом, що підриває особисту довіру між автором і аудиторією.

YouTube наразі не відповів на запитання BBC, чи планує компанія дати користувачам можливість відключати подібну обробку. Водночас дискусія у спільноті триває, адже подібні технології можуть стати новим стандартом роботи з відео без чіткого інформування творців.

При цьому в липні YouTube оновив свою політику монетизації, щоб обмежити дохід для контенту, створеного за допомогою штучного інтелекту. Це рішення пов’язане зі стрімким зростанням “неавтентичних” і повторюваних відео, які можуть зашкодити репутації платформи. Компанія прагне віддавати перевагу “оригінальному” і “автентичному” контенту, який відображає справжню творчість авторів. Цікаво, що буде з відео, які YouTube самостійно редагувала за допомогою ШІ?

Джерело

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Детальніше

Політика конфіденційності