У WhatsApp і Messenger з’явиться захист від шахраїв
Meta впроваджує захист від обману в WhatsApp і Messenger (фото: Pexels)
Meta представила нові інструменти, спрямовані на захист користувачів Messenger і WhatsApp від потенційного шахрайства.
З початку 2025 року компанії вдалося “виявити і заблокувати” майже 8 мільйонів акаунтів, пов’язаних із шахрайськими центрами в М’янмі, Лаосі, Камбоджі, ОАЕ і на Філіппінах.
Також було вжито заходів щодо понад 21 000 сторінок у Facebook, які видавали себе за служби підтримки офіційних компаній.
Незважаючи на ці зусилля, багато схем шахраїв, особливо спрямовані на літніх користувачів, залишаються загрозою.
Meta попереджає про нову схему шахраїв через WhatsApp і Messenger
Шахраї все частіше використовують прийом, при якому вони видають себе за центри підтримки, щоб переконати жертву поділитися екраном через WhatsApp. Таким чином, зловмисники отримують доступ до конфіденційної інформації, включно з банківськими реквізитами та кодами підтвердження.
Нові попередження у WhatsApp
Meta повідомляє, що тепер WhatsApp втручатиметься, якщо користувач намагається увімкнути демонстрацію екрана під час відеодзвінка з невідомим контактом.
Компанія також планує відстежувати підозрілі чати у Facebook Messenger, щоб попередити користувачів про потенційну небезпеку.
У WhatsApp з’явиться захист від шахраїв, які вимагають показати екран (фото: Meta)
Як працюють шахраї
Зловмисники створюють акаунти і сторінки у Facebook, видаючи себе за представників служби підтримки банків, авіакомпаній та інших компаній. Вони стежать за коментарями клієнтів і звертаються до них із пропозицією “допомогти” вирішити проблему.
Жертві пропонують показати екран до входу в сервіс, щоб шахраї могли отримати логін та іншу інформацію, необхідну для зміни пароля, а потім побачити код підтвердження на екрані.
Нові функції захисту в Messenger
У Messenger Meta тестує просунуту систему виявлення шахрайства. Якщо новий контакт надсилає підозріле повідомлення, користувачеві надходить попередження з можливістю відправити нещодавні повідомлення на перевірку ШІ.
У разі підтвердження загрози система покаже ознаки поширених схем шахрайства і запропонує дії, включно з блокуванням або скаргою на акаунт.
Рекомендації з безпеки
Meta зазначає, що літні користувачі частіше стають жертвами інтернет-шахраїв. Компанія радить:
Бути обережними з несподіваними повідомленнями та дзвінками
Ніколи не передавайте особисту або фінансову інформацію, таку як номери рахунків або коди безпеки, у відповідь на несподівані дзвінки, листи або SMS.
Перевіряти інформацію у довірених людей
Шахраї створюють відчуття терміновості, щоб змусити жертву діяти швидко. За найменшого тиску зупиніться і обговоріть ситуацію з близькими.
Використовувати офіційні канали підтримки
Завжди телефонуйте на офіційні гарячі лінії компаній або шукайте контактні дані на їхніх сайтах. Не переходьте за посиланнями з листів і повідомлень, а також уникайте публікації скарг на публічних форумах – шахраї активно моніторять такі можливості.
Meta не уточнила, коли нові попередження в Messenger стануть доступні всім користувачам. Поки що компанія рекомендує налаштувати ключі доступу для швидкої ідентифікації та пройти “Перевірку безпеки” (Security Checkup), щоб оцінити налаштування й отримати рекомендації, включно з оновленням паролів.