TikTok погодив продаж американського бізнесу – сервіс отримає нові алгоритми і окреме управління – новини технологій

Алгоритм платформи перенавчатимуть на даних американських користувачів після угоди.

TikTok погодився на продаж частини американського бізнесу, щоб виконати вимоги закону про примусовий продаж або заборону сервісу. Угоду планують остаточно закрити до 22 січня 2026 року. Про це йдеться у внутрішній службовій записці генерального директора компанії Шоу Цзи Чу, яку передає The Verge.

TikTok та ByteDance підписали обов’язкові угоди зі створення спільного підприємства TikTok USDS Joint Venture LLC. Нову структуру буде сформовано відповідно до указу президента США Дональда Трампа від 25 вересня 2025 року.

Згідно з домовленостями, 50% спільного підприємства належатиме консорціуму нових інвесторів — Oracle, Silver Lake та MGX, по 15% кожному. Ще 30,1% отримають афілійовані структури деяких чинних інвесторів ByteDance, а сама ByteDance збереже 19,9%.

У записці зазначено, що спільне підприємство матиме власну раду директорів із семи осіб, більшість із яких будуть американцями. Структура також підпадатиме під спеціальні умови захисту даних і національної безпеки США.

Однією з ключових умов стане контроль над алгоритмом рекомендацій. У меморандумі зазначено, що його буде перенавчено виключно на даних користувачів зі США, щоб “забезпечити відсутність зовнішніх маніпуляцій зі стрічкою контенту”.

Крім алгоритму, спільне підприємство відповідатиме за модерацію контенту, безпеку даних і розгортання американської версії застосунку. Дані користувачів США зберігатимуться у хмарному середовищі на території країни під управлінням Oracle.

“Завдяки комплексним заходам понад 170 мільйонів американців продовжуватимуть відкривати, створювати та спілкуватися на платформі, насолоджуючись тим самим досвідом, що й сьогодні. ”, — заявив Шоу Цзи Чу у зверненні до співробітників.

Транзакцію мають завершити не пізніше ніж через 120 днів з дати видання президентського указу. Після цього TikTok USDS діятиме як незалежна організація, тоді як глобальні структури TikTok зосередяться на міжнародній сумісності продуктів, рекламі, маркетингу та електронній комерції.

Після короткочасного припинення роботи TikTok у США в січні цього року адміністрація Дональда Трампа кілька разів продовжувала термін для укладення угоди. Остаточні “рамки” домовленостей США та Китай погодили у вересні, а попередній дедлайн спливав 16 грудня.

Дональд ТрампКитайСША