Видавець журналів Rolling Stone та The Hollywood Reporter — Penske Media Corp (PMC), подав антимонопольний позов проти Google та її материнської компанії Alphabet. Позов зареєстровано у федеральному окружному суді округу Колумбія, повідомляє The Wall Street Journal. Видавництво стверджує, що нові функції пошуковика, які створюють короткі “огляди” на основі штучного інтелекту, незаконно використовують матеріали їхніх сайтів і зменшують трафік, від чого напряму залежить дохід.
У скарзі йдеться, що близько 20% результатів пошуку Google, де з’являлися посилання на ресурси Penske, супроводжуються оглядами ШІ. За даними компанії, цей показник зростає, а дохід від партнерських онлайн-посилань на її платформах з кінця 2024 року впав більш ніж на третину. У видавництві вважають, що це пов’язано саме зі зменшенням переходів із пошуку.
“Перехоплення та перешкоджання користувачам вебсайтів PMC та інших видавців таким чином матиме глибоко шкідливий вплив на загальну якість та кількість інформації, доступної в Інтернеті”, — зазначено у позові. Позивачами у справі виступають 13 видань, що належать PMC, серед них Billboard, Variety та Vibe.
У Google звинувачення відкидають. Речник компанії Хосе Кастаньєда заявив, що “огляди на основі штучного інтелекту” лише підвищують корисність пошуку, створюють нові можливості для користувачів і спрямовують трафік на ширший перелік сайтів. За його словами, кліки з таких блоків є “якіснішими”, адже користувачі проводять на сайтах більше часу.
Google останнім часом активніше інтегрує штучний інтелект у пошукову систему. Крім чат-бота Gemini, компанія запровадила функції “Огляд ШІ” та “Режим ШІ”. Вони пропонують узагальнену інформацію за запитом користувача та водночас розміщують посилання на джерела.
Проте видавці, включно з Penske, стверджують, що у більшості випадків користувачам вже не потрібно переходити на сайти, адже вся необхідна інформація доступна безпосередньо в огляді. У позові Penske Media також наголошує, що її контент використовується для навчання алгоритмів без будь-якої компенсації.
“З кожною статтею, яку PMC публікує на своїх вебсайтах, вона змушена надавати Google більше навчальних та базових матеріалів для ШІ-систем для створення оглядів ШІ або вдосконалення своїх моделей, підливаючи масла у вогонь, який загрожує всьому видавничому бізнесу PMC”, — йдеться у документі. Видавництво вимагає від суду постійної заборони на такі практики та компенсації збитків, суму яких не уточнюють.
Це не перший конфлікт видавців із технологічними компаніями через використання контенту для ШІ. Раніше New York Times подала позов проти OpenAI та Microsoft, а The Wall Street Journal і New York Post — проти Perplexity.
Нещодавно компанія Anthropic погодилася виплатити щонайменше 1,5 мільярда доларів авторам для врегулювання справи про порушення авторських прав. Водночас деякі медіа укладають партнерські угоди з технологічними гігантами: наприклад, News Corp співпрацює з OpenAI, Amazon — із New York Times, а Google — з Associated Press.