Люди почали говорити мовою чат-ботів – дослідження впливу штучного інтелекту на мовлення – новини технологій

Люди почали говорити мовою чат-ботів - дослідження впливу штучного інтелекту на мовлення - новини технологій 1 Нові звіти вказують на сильний вплив штучного інтелекту на лексику користувачів.

Дедалі більше доказів свідчить, що людська мова змінюється під впливом чат-ботів, і дослідники вже говорять про появу нового діалекту. Перші результати наукових робіт та свідчення інтернет-спільнот показують, що штучний інтелект зараз не лише формує онлайн-середовище, а й непомітно змінює спосіб, у який люди формулюють думки, повідомляє Gizmodo

Ще влітку дослідники Центру адаптивної раціональності Інституту Макса Планка оприлюднили роботу, у якій кількісно відстежили зміни словника користувачів YouTube. Як пише Gizmodo, вони зафіксували зростання використання слів на кшталт “підкреслення”, “підкріплювати” чи “ретельний” у період після запуску ChatGPT. Науковці припустили, що знайомство людей із чат-ботами могло частково вплинути на їхнє розмовне мовлення.

Згодом у матеріалі Wired модератори Reddit розповіли, що контент, написаний ШІ, руйнує їхні тематичні спільноти. Йдеться передусім про розділи r/AmItheAsshole та інші, де аудиторія цінує щирість людських історій, а підроблені пости підривають довіру.

Модератори пояснили, що розпізнання таких текстів часто базується на інтуїтивних відчуттях. Вони наголошують, що дедалі складніше відрізнити машинний стиль, адже люди також починають писати у манері ШІ. 

“Люди стають більше схожими на ШІ, а ШІ стає більше схожим на людей”, – заявила Кессі, модераторка r/AmItheAsshole.

Інший прояв цього тренду описав есеїст Сем Крісс у New York Times Magazine. Досліджуючи характерні мовні “тики” чат-ботів, він звернув увагу на випадки, коли британських депутатів запідозрили у використанні ChatGPT під час написання промов. На їхніх виступах стали часто з’являтися фрази на кшталт “I rise to speak” (“Я підіймаюся, щоб говорити”), які більш притаманні американському політичному дискурсу.

За словами Крісса, така фраза лунала у британському парламенті 26 разів за один день. Він розглядає це як приклад того, як чат-боти “контрабандою впроваджують культурні практики туди, де їм не місце”. 

Подібні прояви Крісс помітив і в надмірно пафосних вивісках Starbucks під час закриттів кав’ярень. Наприклад, “Це ваша кав’ярня, місце, вплетене у ваш щоденний ритм, де створювалися спогади та де протягом багатьох років зростали змістовні зв’язки з нашими партнерами”.

Автор наголошує, що навіть якщо текст на таких оголошеннях і не згенерований ШІ, він написаний у новому стилі “надокучливої прози”, що виник саме після появи ChatGPT. Дослідники побоюються, що цей стиль закріплюється у мовленні людей і непомітно змінює комунікацію.

Нещодавно дослідники з Університету Пенсільванії дійшли висновку, що використання штучного інтелекту для пошуку інформації призводить до формування більш поверхневих знань порівняно з традиційним вебпошуком. Звичайний пошук у Google змушує людину самостійно фільтрувати та аналізувати джерела, що сприяє глибшому розумінню теми.

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Детальніше

Політика конфіденційності