Купівля EA – що чекає на ігри та геймерів

Electronic Arts буде викуплена за 55 млрд доларів і стане приватною компанією (фото: Getty Images)

Саудівська Аравія офіційно купила Electronic Arts (EA) за 55 млрд доларів. Завершення очікується в першому кварталі 2027 року. Експерти попереджають, що зміни можуть серйозно вплинути на політику компанії, типи ігор і співробітників.

Як влаштована угода

Викуп з використанням позикового капіталу (leveraged buyout): 36 млрд доларів – готівкою від Silver Lake, Affinity Partners і PIF (який збереже свої 9,9% акцій EA).

20 млрд доларів боргового фінансування надасть JPMorgan Chase (з них 18 млрд доларів планується одразу).

Тобто майбутній приватній компанії доведеться активно працювати, щоб виправдати таку ціну.

“Викупи з використанням боргів зазвичай означають скорочення, менші бюджети на розвиток і менше ризикованих проєктів. Для галузі, заснованої на винахідливості, це виглядає проблематично”, – зазначає Мона Ібрагім, колишній юрисконсульт Epic Games.

“20 млрд доларів боргу – це неймовірно велика сума для обслуговування, особливо при переході від публічної компанії до приватної, з усіма наслідками для співробітників. Раніше в ігровій індустрії ми не бачили нічого подібного”, – підкреслює аналітик Circana Мет Піскателла.

Досвід Microsoft

Для розуміння можливих наслідків можна згадати покупки Microsoft: після придбання Activision Blizzard за 68,7 млрд доларів у жовтні 2023 року компанія скоротила 1900 працівників, закрила студії Arkane Austin і Tango Gameworks, а також скасувала в розробці survival-гру.

Майбутня стратегія EA

Найімовірніше, EA продовжить концентруватися на найприбутковіших франшизах:

  • Apex Legends
  • Battlefield
  • EA Sports College Football
  • EA Sports FC
  • Madden
  • The Sims.

Додатково компанія розвиває багатокористувацькі проєкти та безкоштовні ігри, наприклад відродження Skate. Великі проєкти розробляються найбільшими студіями EA, а менші або невдалі ігри можуть бути згорнуті.

Що чекає на малі проєкти та студії

Після провалу Dragon Age: The Veilguard на студію BioWare чекало скорочення співробітників. Під лейблом EA Originals були хіти, як-от Split Fiction і It Takes Two, але інші проєкти, як-от Immortals of Aveum, зазнали невдачі. EA вже показала, що може жорстко закривати навіть перспективні ігри – приклад із Black Panther, де закрили студію, незважаючи на успіх фільму.

Можливі наслідки та роль AI

Після завершення угоди EA може посилити оптимізацію витрат, включно з використанням штучного інтелекту. Financial Times повідомляє, що інвестори розраховують на зростання прибутку за рахунок AI. Генеральний директор EA Ендрю Вілсон, який залишиться на чолі компанії, стверджує, що AI – “серце бізнесу”.

Однак історія великих викупів із позиковим капіталом показує, що майбутнє може бути нестабільним: наприклад, Toys R Us і Hertz збанкрутували після подібних угод.

Джерело