Платформи для ігор пропонують різні можливості та досвід. Деякі проекти розкриваються краще саме на ПК завдяки технічним особливостям і підтримці модифікацій.
Black Mesa
Black Mesa – еталонний спосіб познайомитися з легендарним Half-Life. Проект, створений фанатами, являє собою повноцінний ремейк гри, що змінила індустрію, і робить це з вражаючим успіхом.
Розширені рівні, повністю перероблені локації, поліпшений ШІ, новий акторський склад і оригінальний саундтрек – все це працює на базі Source-движка, що вичавлює максимум зі своїх можливостей.
Black Mesa – не ремастер, а саме ремейк, що зберігає дух і чарівність оригіналу. Вражає той факт, що цей проект розроблений не студією з мільйонним бюджетом, а ентузіастами. Рівень опрацювання перевершує безліч AAA-ремастерів останніх років.
GTFO
GTFO вперше представили на The Game Awards у 2017 році – похмурий кооперативний хорор-шутер від 10 Chambers одразу привернув увагу геймерів, всерйоз захоплених атмосферними іграми. Незважаючи на інтерес, інформації про консольну версію не надходило.
Через вісім років зрозуміло: GTFO – винятково ПК-гра, створена для платформи, де жанр хорор-кооперативу тільки починав формуватися.
Valorant
Запуск Valorant у червні 2020 року пройшов повз багатьох консольних геймерів: тоді увага була зосереджена на Fortnite, Warzone та однокористувацьких блокбастерах на кшталт The Last of Us Part II.
Однак на ПК новий шутер від Riot Games здобув шалену популярність – плавний геймплей, впізнаваний візуальний стиль і безкоштовний доступ зробили свою справу.
Незважаючи на те, що сесій у Valorant було чимало, з часом увага переключилася на GTFO. Поступово інтерес до змагальних шутерів із перевантаженим інтерфейсом згас.
Проте спогади про Valorant залишилися теплими, особливо тепер, коли в серпні 2024 року гра, нарешті, дісталася консолей.
Counter-Strike: Global Offensive
Counter-Strike: Global Offensive вийшла у 2012 році і швидко закріпила статус одного з найвпливовіших тактичних шутерів свого часу. Незважаючи на ранній реліз, гра довго залишалася для багатьох недоступною через відсутність потужного ПК.
CS:GO стала не просто грою, а культурним явищем, де кожен матч – це напружена битва, а кожна перемога – результат командної роботи та майстерності.
Особлива атмосфера створюється і завдяки неформальним веселощам у приватних серверах, де експерименти з ігровими механіками часом призводять до несподіваних відкриттів.
Модифікований Skyrim
The Elder Scrolls V: Skyrim – одна з найзначущіших RPG свого часу, однак саме версія для ПК відкриває її справжній потенціал. Навіть Special Edition на PS4 не здатна передати весь масштаб модифікацій, доступних на ПК.
Справжня “моддінг-просвіта” починається не з пресетів і збережень із майстерні, а з ручного встановлення сотень гігів ENB-фільтрів, перероблених навичок, збройових паків і тотальної трансформації ігрового світу.
The Witcher (2007)
Перша частина “Відьмака” залишається недооціненою, але винятково цінною сторінкою в історії RPG, і донині недоступною на консолях. Після приголомшливого успіху The Witcher 3 і його доповнень інтерес до витоків франшизи закономірний.
Однак оригінальна гра – це випробування не для всіх: архаїчна бойова система, сумнівний ритм і болотна локація на десятки годин можуть відштовхнути.
Проте, через роки, багатьом вдалося оцінити цю ПК-ексклюзивну класику. Наявність часу і терпіння стає вирішальним фактором.
Escape the Backrooms
З початком раннього доступу в серпні 2022 року Escape the Backrooms закріпив за собою статус головного багатокористувацького хорору на ПК. Побудована на Unreal Engine 4, гра бере за основу інтернет-легенди про “закулісся” (backrooms) – і перетворює їх на напружену кооперативну виживалку.
Естетика глітчів, відчуття втрати орієнтиру і постійна напруга забезпечують унікальну атмосферу.
Спільний геймплей, що підігрівається хайпом на Twitch і YouTube, зробив Escape the Backrooms одним із найпомітніших представників жанру. Незважаючи на велику кількість ігор на цю тему, саме цей проект став каталізатором тренда.
Lethal Company
Lethal Company став справжнім проривом 2023 року в жанрі кооперативного хорору. Унікальний візуальний стиль із плакатною фільтрацією, непередбачувані монстри і фірмова атмосфера космічної безвиході роблять проект незабутнім.
Гравці беруть на себе роль збирачів брухту, які вирушають на занедбані місяці, де кожен вихід – ризикована операція.
Навіть смерть у цій грі не стає на заваді веселощам – від абсурдних ситуацій до спонтанних зрад всередині команди. При цьому гра легко запускається навіть на слабких ПК, завдяки оптимізації та мінімалістичному оформленню.