Google планує повністю оновити свій пошуковий сервіс, додавши функції, які дозволять йому працювати подібно до чат-бота зі штучним інтелектом, у межах конкурентної гонитви з такими компаніями, як OpenAI, пише Financial Times.
Починаючи з вівторка, усі користувачі у США зможуть активувати «режим ШІ» у пошуку Google та браузері Chrome, що забезпечить діалоговий, запитально-відповідний досвід, схожий на ChatGPT від OpenAI, а не традиційний список посилань.
Генеральний директор Alphabet — материнської компанії Google — Сундар Пічаї під час щорічної конференції розробників I/O, що проходила цього тижня в Маунтін-В’ю, назвав цей крок «повним переосмисленням пошуку». Цей запуск є останньою спробою впровадити генеративний штучний інтелект у домінуючу пошукову систему Google, попри занепокоєння інвесторів, що нові продукти можуть зашкодити основному джерелу прибутку компанії.
Новий «режим ШІ» є наступним кроком після впровадження функції «Огляди ШІ» (AI Overviews) на конференції I/O торік. Ці короткі, згенеровані ШІ відповіді на поширені запити стали популярними серед користувачів, але знизили кількість кліків по рекламі, на якій компанія значною мірою заробляє.
Пічаї зазнавав критики за повільний темп впровадження ШІ після того, як Google, що свого часу був галузевим лідером у розробці досліджень, які й призвели до вибухового розвитку генеративного ШІ, поступився стартапам на кшталт OpenAI та Anthropic. Ці компанії стали багатомільярдними гравцями, які нині кидають виклик монополії Google у сфері онлайн-запитів.
У відповідь Google змушений пришвидшити графік запусків і терміново покращувати свою велику мовну модель Gemini. Компанія заявляє, що новітня версія 2.5 перевершує ChatGPT від OpenAI та Claude від Anthropic у багатьох тестах, зокрема у програмуванні.
Пічаї підкреслив, що Google все ще має значну перевагу в охопленні аудиторії — 8,5 мільярдів запитів щодня.
«Пошук наближає ШІ до більшої кількості людей, ніж будь-який інший продукт у світі», — сказав він.
Представники компанії були небагатослівними щодо того, як саме вони планують інтегрувати рекламу в нові ШІ-функції пошуку, браузера та мобільного застосунку з агентами.
У першому кварталі Google заробив на пошуковій рекламі $50 мільярдів, що становить більше половини від загальних $90 мільярдів виручки Alphabet.
Переходячи до ШІ, Google дедалі більше відходить від безплатної моделі, що підтримується рекламою. Стандартний план підписки «AI pro» коштує $25 на місяць. А щоб отримати ранній доступ до найпередовіших функцій, користувачі повинні будуть заплатити $250 на місяць за новий пакет «ultra» — дорожчий, ніж найвищий тариф OpenAI, який складає $200.
Також Google приєднався до хвилі компаній, що пропонують ШІ-агентів: прототип компанії під назвою Project Mariner буде запущено для підписників улітку. Користувачі зможуть дозволити агенту керувати браузерами та іншими застосунками, виконуючи завдання, такі як бронювання поїздок, покупки або складання складних дослідницьких звітів.
Користувачі Google також можуть надати Gemini доступ до своєї історичної інформації, щоб забезпечити більше «особистого контексту» для дій та відповідей. Водночас експерти висловлюють занепокоєння щодо конфіденційності, оскільки ШІ-компанії починають створювати довготривалі «пам’яті» у своїх моделях.
«Наші останні оновлення Gemini — це критичні кроки на шляху до реалізації нашого бачення універсального помічника зі штучним інтелектом», — заявив сер Деміс Хасабіс, керівник підрозділу DeepMind, що відповідає за дослідження ШІ. — «Він інтелектуальний, розуміє ваш контекст і здатен планувати й діяти від вашого імені на будь-якому пристрої. Це наша кінцева мета».
Багато з «агентських» функцій, оголошених у вівторок, вже доступні у менших конкурентів — Anthropic та OpenAI представили власні версії агентів для керування комп’ютерами відповідно у жовтні та січні. Однак ці продукти залишаються нестабільними й часто мають проблеми з виконанням базових завдань.
Google може здобути перевагу, якщо зможе запропонувати надійніший досвід, спираючись на свої великі ресурси й масив даних користувачів. Як і Microsoft, яка цього тижня проводить власну конференцію розробників у Сієтлі, Google заявила, що впровадить протокол Model Context Protocol (MCP) від Anthropic — це інфраструктура, яка дозволяє ШІ-агентам взаємодіяти між собою у стандартизованому форматі, що є критично важливим для навігації між численними застосунками та сайтами.
Також Google продемонструвала оновлену версію Project Astra — «мультимодального» агента, який може реагувати на голосові команди в реальному часі та виконувати завдання, використовуючи камеру смартфона або розумні окуляри для сприйняття світу. У відео-презентації показано, як чоловік просить поради, як полагодити велосипед, і водночас замовляє деталі в місцевому магазині.
Google планує інтегрувати Astra безпосередньо в пошук, але також дозволить доступ з пристроїв, що працюють на програмному забезпеченні Apple iOS, а не лише Android.
У грудні 2023 року Google пафосно презентував власну програму штучного інтелекту чат-бот Gemini. Але через певний час з’ясувалося, що з якихось незрозумілих причин дуже важко змусити чат-бот визнати існування на планеті білих людей. Про деталі цього конфузу пише Петро Герасименко в статті “Кого і чому не злюбив чат-бот Google”.