Duolingo ризикує втратити репутацію через заміну людей на штучний інтелект
Користувачі кпинять у коментарях і видаляють цей додаток для вивчення мов.
З кінця 2023 року популярний додаток для вивчення іноземних мов почав поступово скорочувати штат підрядників на користь штучного інтелекту (ШІ). Вони непомітно звільнили 10% своїх працівників. Тепер компанія заявила, що хоче відмовитися від всіх людей-підрядників. І це фактично знищило їх репутацію, пише Fast Company.
Гендиректор Duolingo Луїс фон Ана 29 квітня на LinkedIn оприлюднив офіційну позицію компанії щодо припинення найму працівників, яких можна замінити на ШІ. Але заява викликала такий шквал критики, що мовний додаток досі не може із цим впоратися і якось врегулювати ситуацію.
Під відео і дописами у соцмережах Duolingo користувачі залишали лише обурені коментарі щодо політики використання штучного інтелекту. Не мало значення, на яку тему були публікації. Кожен новий пост супроводжувався шквалом критики. Відео в TikTok “Мамо, можна мені печиво?” коментували так: “Мамо, можна мені, щоб справжні люди керували компанією 💔?”. Цей коментар зібрав 69 000 лайків. А пост із героєм мультсеріалу “Як приборкати дракона” супроводжувався такими повідомленнями:
- “Ваше використання штучного інтелекту огидне”;
- “Вивчення мов започатковане ЛЮДЬМИ. Приймаючи це рішення, Duolingo активно шкодить довкіллю, своїм клієнтам і співробітникам, кому це найбільше болить”;
- “Нам не потрібен штучний інтелект, нам потрібні справжні люди, які виконують якісну роботу. Прощавай, Duo. Якщо ти йдеш цим шляхом, нам тебе не бракуватиме”;
- “Видалив Duolingo минулого тижня. Навчання з 650+ днів ще ніколи не здавалося таким безглуздим, як тільки я побачив новини”.
Це явище називають “шакалячим експресом” і воно зародилося у колишньому Твіттері, який перейменували на Х. “Отримати квиток на шакалячий експрес” означає піддатися масовій та тривалій соціальній обструкції з боку підписників. Такі кампанії знищували репутації бізнесів і публічних людей. Це вкрай небезпечне явище, що може завдати серйозних збитків тим, хто залежний від популярності у соцмережах.
Duolingo роками розвивав свої акаунти і і заробляв лояльність клієнтів саме завдяки милим вірусним відео. У TikTok компнаія мала 6,7 мільйона підписників, в Instagram — 4,1 мільйона. Жодні спроби відволікти авдиторію чи переключити на інші теми не допомогли. Їм довелося повністю видалити всі свої дописи у цих соцмережах і припинити публікації на всіх інших каналах.
“Скажімо так, ми експериментуємо з тишею, — прокоментували свою комунікативну стратегію в Duolingo. — Іноді найкращий спосіб створити шум — це спочатку зникнути”.
Після періоду тиші вони вийшли в онлайн у вівторок, 20 квітня, із черговим жартівливим відео. Член команди SMM у масці триокої сови Duolingo пародіює хакерів Anonimus. Він дорікає користувачам, що ті розчарувалися у додатку через один-єдиний допис про ШІ.
@duolingo
DUOLINGO WAS NEVER FUNNY. WE WERE.
♬ original sound – Duolingo
Але люди не сприйняли позитивно загравання Duolingo з авдиторією. І вимагають змінити політику використання ШІ, а не публікувати чергові милі відео. Репутація сервісу все ще висить над прірвою. У 2024 році Duolingo отримав дохід у розмірі 748 мільйонів доларів, що на 41% більше, ніж 2023 року. Станом на березень 2025 року компанія мала понад 116 мільйонів активних користувачів щомісяця та 9,5 мільйона платних підписників. Їхні вірусні ролики у соцмережах викликали приголомшливий успіх. Акції досягли рекордного максимуму — одна коштувала 526 доларів. Але все це було до конфлікту з прихильниками через ШІ. Поки Duolingo не готові змінювати свою заявлену політику.
Слід навчитися відрізняти хейт від критики, оскільки це кардинально різні речі, пише Ярослав Хлівний у статті “Покарання за хейт у соцмережах”. Хейт має характерні ознаки, серед яких — алогічність і відсутність конструктивності, агресія та вживання лайливих слів, особисті образи, маніпуляції або залякування. Водночас критика є конструктивною, логічною та побудованою на фактах. Фактично критика — це допомога для досягнення кращого результату, на противагу меті хейту — принизити, образити й завдати емоційної шкоди.