Після тихого запуску в розпал пандемії Xbox Series X так і не зміг конкурувати з PlayStation 5, незважаючи на масштабні придбання Microsoft. Високі ціни та слабка бібліотека ігор зробили купівлю консолі сумнівним вибором для більшості користувачів.
Ситуація у 2025 році: Xbox у пошуках порятунку
На початку 2025 року справи у Xbox були неважливі, і до кінця року консоль буквально “хапається за соломинку”. Microsoft скасувала перезапуск Perfect Dark і Everwild, дві найцікавіші ігри з майбутньої лінійки. Крім того, ігри на кшталт Forza Horizon 5 з’явилися на PS5, що змусило деяких користувачів заявити, що їм більше не потрібен Xbox.
Ціни теж зросли: Series S стартує від 400 доларів, а Series X – від 600 доларів. Повільні продажі призвели до того, що Costco повністю перестала продавати консолі. Навіть у Чорну п’ятницю Microsoft не намагалася стимулювати попит – навіщо розпродажі, якщо ніхто не купує залізо?
Сервіс Game Pass, який колись вважався однією з найкращих пропозицій в індустрії, майже подвоїв ціну за рік – до 30 доларів на місяць (або 360 доларів на рік) для пакета Ultimate.
Microsoft намагалася підвищити цінність дешевших підписок і оновила хмарне стримінгове рішення, але відсутність обов’язкових ексклюзивів сильно знизила привабливість сервісу і самої консолі.
Портативні рішення і конкуренція зі Steam
У Microsoft був шанс оживити бренд за допомогою портативних ігрових систем ASUS ROG Xbox Ally і Ally X, але ціни запуску – 600 і 1000 доларів – зробили їх недоступними для більшості гравців. Проблему посилює і те, що Windows погано оптимізована для сенсорних портативних пристроїв, а старі ігри Xbox на них не працюють.
Конкуренцію Xbox у портативному сегменті посилює Steam Machine від Valve – маленький ігровий десктоп для телевізора на базі SteamOS. На відміну від Xbox, він відкритий для встановлення будь-якого ПЗ, включно з Windows. Відмінна продуктивність Steam Deck робить платформу привабливою для гравців, які шукають альтернативу консолям.
Історія успіху та поразок Xbox
Варто згадати, що успішною була лише одна генерація Xbox – Xbox 360, яка дійсно конкурувала з PlayStation. Перша консоль Xbox обійшлася Microsoft у 4 млрд доларів за чотири роки, що змусило компанію швидко перейти до наступної моделі.
Xbox 360 був інноваційним завдяки Xbox Live і підтримці третіх сторін. У порівнянні, PS3 була дорожчою на 100-200 доларів при запуску, мала гіршу онлайн-підтримку, і розробникам було складніше створювати ігри для платформи.
На жаль, Microsoft розтратила більшість накопичених ресурсів з Xbox One. Консоль спочатку планувалася як пристрій “завжди онлайн” з обмеженнями DRM, а камера Kinect викликала питання безпеки.
Ціна в 499 доларів була на 100 доларів вищою, ніж у PS4. Microsoft частково виправила ці рішення, але збитків було завдано – PS4 продала більш ніж удвічі більше, ніж уся лінійка Xbox One.
Сучасні продажі та майбутнє
Продажі Series S і X до липня склали близько 33 млн штук, тоді як Sony продала 84,2 млн PS5. Якщо тенденція збережеться, Sony може продати втричі більше консолей за покоління. Xbox поступається навіть сімейно-орієнтованим системам Nex Playground.
Microsoft може змінити підхід для наступного покоління: партнерство з AMD натякає на компактні та потужні рішення, більше схожі на ПК, ніж на закриту консоль. У майбутньому Xbox може стати ігровим десктопом під телевізор, що підкреслить його відмінність від PlayStation і дасть змогу відразу випускати ігри на ПК.