Попри сильні оновлення від Google, ШІ OpenAI привертає увагу ширшої аудиторії.
Чат-бот зі штучним інтелектом ChatGPT від компанії OpenAI продовжує домінувати серед конкурентів, випереджаючи Google Gemini за масштабами аудиторії. Попри технологічні переваги Gemini у тестах, зростання кількості користувачів сервісу OpenAI відбувається значно швидше. Експерти Bloomberg пояснюють це кращими мережевими ефектами та агресивною стратегією масштабування ChatGPT.
ChatGPT нині має понад 800 мільйонів активних користувачів щотижня, і до кінця року ця цифра може перевищити 1 мільярд. Це робить сервіс одним із найшвидше зростальних онлайн-продуктів в історії. Керівник OpenAI Сем Альтман послідовно нарощує залученість через додавання персоналізованих налаштувань та свободи спілкування, одночасно намагаючись покрити високі операційні витрати компанії.
Водночас чат-бот компанії Google під назвою Gemini у листопаді продемонстрував кращі результати у низці галузевих тестів. Генеральний директор Salesforce Марк Беніофф заявив у соцмережі X, що після користування ChatGPT протягом трьох років він більше до нього не повернеться. Беніофф додав, що “стрибок неймовірний, міркування, швидкість, зображення, відео… все стало чіткішим і швидшим”.
Однак за часткою ринку Gemini суттєво поступається конкуренту. За даними Similarweb, у жовтні вебверсію Gemini відвідували приблизно 153 мільйони разів на місяць, тоді як ChatGPT – понад 1,1 мільярда. До того ж темпи зростання ChatGPT залишаються вищими протягом останніх місяців.
Аналітики відзначають кілька чинників, що гальмують зростання Gemini. Google традиційно сильніший у корисних сервісах – пошуку, картах, електронній пошті, але має менший досвід у створенні продуктів із потужними мережевими ефектами, які формують у людей звичку повертатися.
Крім того, підхід Google до розвитку штучного інтелекту зосереджений радше на наукових досягненнях. Глава підрозділу ШІ Деміс Хассабіс ставить в пріоритет дослідження, тоді як OpenAI сфокусована на зростанні залученості та монетизації, що суттєво впливає на різну динаміку розвитку продуктів.
OpenAI активно оновлює ChatGPT, додаючи “постійну пам’ять”, персоналізацію спілкування, функції еротичного контенту (після повного впровадження вікових обмежень), а також групові чати. Такі інструменти мають на меті втримати користувачів та спонукати їх до переходу на платні підписки.
Google також впроваджує нові можливості для Gemini, роблячи його розумним помічником із глибшою інтеграцією в екосистему Google, зокрема, Docs, Chat, Gmail та Calendar. Однак ці функції поки менш ефективні у масовому залученні аудиторії.
Аналітики наголошують, що для Google повільніший темп розвитку не є критичним. Компанія утримує провідні позиції у пошуку, хмарних сервісах і виробництві чипів для ШІ, що дає змогу розвивати Gemini поступово.
Перевага піонера в цій галузі стала ключовою для ChatGPT, і зупинятися Альтман не планує. Близько 20% працівників OpenAI мають досвід роботи в Meta, компанії, що історично спеціалізується на максимізації користувацької взаємодії. Це впливає на вибір стратегії, де OpenAI робить ставку на те, що від ChatGPT буде важче відмовитися, тоді як Google – на те, що його модель буде розумнішою.
Водночас проти компанії OpenAI подали сім нових позовів у судах США та Канади, в яких звинувачують ChatGPT у сприянні самогубствам і серйозним психічним травмам користувачів. Надмірна свобода спілкування та майже повна відсутність запобіжників, зокрема, в ChatGPT-4, призвели до таких наслідків.