Заборона бензинових авто в ЄС 2035 – Євросоюз готує послаблення для автовиробників та нові пільги

Європейський Союз планує пом’якшити правила, які фактично забороняли продаж нових автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння з 2035 року. Нова стратегія передбачає можливе продовження терміну експлуатації ДВЗ на п’ять років та введення масштабних пільг для компактних електромобілів європейського виробництва.

Європейські автовиробники, що опинилися у складній ситуації через стрімкий перехід на беземісійний транспорт, можуть отримати необхідний перепочинок. Брюссель розглядає можливість впровадження регуляторних «лазівок», які дозволять відкласти повну відмову від традиційних двигунів, що стане критичним моментом для майбутнього транспортного сектора континенту, як повідомляє Bloomberg.

План порятунку європейського автопрому

Згідно з документами, що опинилися в розпорядженні журналістів, ЄС планує не лише пом’якшити терміни, а й суттєво зменшити регуляторний тиск. Основні пункти нової стратегії включають:

  • 10-річне звільнення малих європейських електрокарів від певних вимог щодо безпеки та забруднення.
  • Фінансові стимули у вигляді субсидій та зарезервованих паркувальних місць для компактних моделей.
  • Зниження ризику штрафів для таких компаній, як Stellantis NV та Mercedes-Benz Group AG, які могли сягнути понад мільярда євро.

Політичний тиск та економічні ризики

Канцлер Німеччини Фрідріх Мерц під час нещодавнього брифінгу наголосив, що захист клімату можливий лише за умови наявності конкурентоспроможного виробничого сектора. За його словами, Європа має негайно скоригувати умови, щоб індустрія мала майбутнє.

Проте експерти застерігають: надмірна гнучкість може стати пасткою. «Це тривожний дзвінок для галузі. Якщо гнучкість не буде тимчасовою, ми ризикуємо програти технологічну гонку Китаю та США», — зазначає Йос Делбеке, професор Європейського університетського інституту.

Глобальний перехід на електромобілі, який ще недавно здавався неминучим, раптово почав гальмувати. США скасовують податкові пільги, Європа переглядає графіки, а Volkswagen закриває заводи. Артем Куюн у статті «Притримайте електроконей! Світ переосмислює темпи розвитку «зеленого» транспорту» пояснює, чому світ переосмислює темпи електромобілізації й до чого тут бум китайських електрокарів.

BloombergКитайСША