Російська економіка може зіткнутися з новим ударом через зниження обсягів транспортування нафтопродуктів усередині країни. Як повідомляє Служба зовнішньої розвідки України, російський уряд стурбований можливим дефіцитом пального на внутрішньому ринку, в тому числі під час посівної кампанії.
В СЗР зазначили, що зменшення постачання пального всередині Росії є результатом падіння рентабельності нафтопереробних заводів.
Зокрема, в РФ з початку року на 9%зросли тарифи на прокачування нафти і це вдарило по маржинальності внутрішнього ринку.
Також в країні виросли акцизи на пальне, що зменшило привабливість внутрішнього російського ринку для вробників і вони почали орієнтуватись на експорт або скорочують виробництво.
Також в Росії зменшили субсидії, які мали б утримувати внутрішні ціни на пальне. За перші чотири місяці 2025 року обсяг цих субсидій скоротився більш ніж у 2,5 раза – з $1,9 млрд у січні до $780 млн у квітні та призвели до зменшення переробки пального всередині країни.
Також російський паливний ринок стикається із логістичними проблемами – транспортування нафтопродуктів залізницею більше не пріоритет, а цистерн для перевезення бракує.
В підсумку станом на травень 2025 року низка російських нафтопереробних заводів вже знизили завантаження, а однак поглиблення кризи може спричинити тимчасове або постійне закриття підприємств.
«Скорочення поставок пального – це не лише енергетична проблема, а й сигнал системної дестабілізації російської економіки. Промисловий сектор, аграрії та логістика можуть опинитися в умовах паливного голоду, що призведе до інфляційного сплеску та соціального невдоволення», – зазначають у Зовнішній розвідці
Нафта дешевшає, рубль зміцнюється, а виробництво падає. Економіст Олексій Пластун у статті «Фаршу не перетворити на м’ясо. Хроніки російського економічного спаду» аналізує симптоми в російській економіці навесні 2025-го, які підозріло нагадують кризу трирічної давнини, тільки з меншою подушкою безпеки і більшими проблемами.