Торгівельна війна Китаю та США – ЗМІ розповіли про новий портовий збір

Торгівельна війна Китаю та США – ЗМІ розповіли про новий портовий збір 1 Чи сильно це зашкодить США?

Міністерство транспорту Китаю повідомило, що з 14 жовтня судна під американським прапором, або ті, що належать чи керуються компаніями та громадянами США, сплачуватимуть додаткові портові збори за кожен візит. У відомстві пояснили, що це відповідь на заплановане рішення Штатів запровадити власні збори для китайських суден, пише Reuters. 

Для американських суден, що прибуватимуть у китайські порти з 14 жовтня, встановлено ставку 400 юанів (близько 56 доларів) за нетто-тонну. Вона поступово зростатиме: до 640 юанів (близько 90 доларів) у квітні 2026-го, 880 (приблизно 123 долари) — у 2027-му та 1120 юанів (понад 157 доларів) з квітня 2028-го.

Починаючи з 14 жовтня, усі судна, побудовані в Китаї, або такі, що належать чи керуються китайськими компаніями, сплачуватимуть збір у першому американському порту, куди вони зайдуть. Аналітики прогнозують, що розмір зборів може перевищити 1 мільйон доларів для суден, які перевозять понад 10 тисяч контейнерів. Щороку цей збір зростатиме, це триватиме до 2028-го.

Такі судна також платитимуть 80 доларів за нетто-тонаж кожного рейсу до США. Ці збори, запроваджені після розслідування Торгового представника США (USTR), є частиною ширшої стратегії Вашингтона з відродження національного суднобудування та стримування військово-морської й комерційної потужності Китаю.

За оцінками експертів, китайські збори для американських суден матимуть менший вплив на США, ніж американські мита — на китайські судна. За останні два десятиліття Китай став світовим лідером у суднобудуванні, а його найбільші точки з ремонту та будівництва таких суден реалізують як комерційні, так і військові проєкти. Торік китайські корабельні побудували понад тисячу комерційних кораблів, тоді як у США — менш як десять. 

2 квітня президент Трамп оголосив про введення масштабних тарифів, які стануть елементом його стратегії перегляду торгівельних відносин з іншими країнами, серед яких був і Китай. Адміністрація Білого дому стверджує, що ці заходи зміцнять американську економіку.  

Попри високі мита США, китайський експорт продовжує рости. За п’ять місяців КНР наблизилася до рекордного торговельного профіциту — 1,2 трильйона доларів. Китайські товари все більше продають в Індію, Африку та Південно-Східну Азію. А 9 жовтня уряд Китаю оголосив про нові масштабні експортні обмеження на рідкісноземельні магніти та сировину для їх виробництва, пояснивши це міркуваннями національної безпеки. Вашингтон наразі застосовує мита в розмірі 57,6% на китайські товари.

Що ж означають ці митні тарифи Трампа для світу? Про це читайте в статті Сергія Корсунського “Третя світова війна почалася. І вона буде не ядерною“. 

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете.ПрийнятиДетальніше

Політика конфіденційності