Санкції проти РФ – Ефіопія відмовилась здавати росіянам в аренду пасажирські літаки

Санкції проти РФ - Ефіопія відмовилась здавати росіянам в аренду пасажирські літаки 1 Гендиректор авіаліній назвав дві причини, одна з яких санкції проти РФ.

Нещодавно ЗМІ повідомляли, нібито влада Ефіопії веде переговори з росіянами щодо потенційної угоди про лізинг літаків. Така угода, як вказувалось, мала б включати літак, екіпаж, технічне обслуговування та страхування. Однак гендиректор Ethiopian Airlines Group Месфін Тасев спростував дану інформацію та назвав ці закиди «абсолютно невиправданими», пише ефіопське видання Addis Insight.

Видання Capital писало, нібито питання лізингу порушили під час двосторонньої зустрічі між ефіопськими та російськими посадовцями минулого місяця. Тоді, мовляв, обидві сторони висловили зацікавленість у розширенні співпраці в авіасфері, однак офіційної угоди не досягли. Своєю чергою Управління цивільної авіації Ефіопії уточнило, що переговори дійсно відбулися, але воно не доручало Ethiopian Airlines здати росіянам в оренду літаки, бо не має такого мандату.

Водночас гендиректор ефіопських авіаліній під час виступу перед пресою зазначив, що Ethiopian Airlines не мають наміру укладати подібну угоду з двох причин. Зокрема, авіакомпанія сама зараз потребує більшої кількості літаків, адже наразі розширює свою діяльність. Тому передання літаків в оренду суперечить стратегії компанії.

Однак більш критична причина, з якої Ethiopian Airlines не хочуть укладати угоду – це геополітичні та правові обмеження. Зокрема, санкції проти РФ.

«Росія перебуває під санкціями , а Ethiopian Airlines має міцні операційні та комерційні зв’язки зі Сполученими Штатами. Ми працюємо відповідно до міжнародних правил та законодавства США, і ми не готові ризикувати порушенням цих законів», – заявив Месфін. 

Ethiopian Airlines вважаються одним із найуспішніших та найпрофесійніше керованих перевізників Африки. Їхній флот складається із понад 140 літаків, глобальні партнерства розширюються. Вказано, що авіакомпанія відіграє стратегічну роль у зв’язку континенту з рештою світу.

Нагадаємо, після початку повномасштабного вторгнення в Україну Європейський Союз і США запровадили жорсткі санкції щодо авіаційного сектора Росії. Ті, що залишилися, ремонтують за допомогою “канібалізації” – використання запчастин з інших літаків. Водночас Росія продовжує імпортувати авіаційну техніку, обходячи санкції через треті країни.

Зокрема, лише у 2024 році до Росії ввезли щонайменше 28 літаків іноземного виробництва. Серед них – як літаки малої авіації, так і великі пасажирські лайнери.

Найчастіше літаки, заборонені до експорту в Росію, у 2024 році постачали через Туреччину (11 разів). Також було зафіксовано випадки транзиту через (3 рази), Об’єднані Арабські Емірати і Німеччину (по 2 рази), Швецію, Казахстан, і Монголію. У кількох митних деклараціях відправники були приховані, але зазначені країни-торговці, такі як Ірландія і Кіпр.

Серед літаків, ввезених до Росії в обхід санкцій, 14 – американського виробництва, 7 – канадського, і ще 6 – французького. Telegram-чати, пропонуючи допомогу з імпортом до Росії.

Величезна кількість деталей найбільших у світі виробників літаків Airbus і Boeing також потрапляє до рук росіян, попри заборону. При цьому компанії стверджують, що дотримуються санкційного режиму.

Джерело

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Детальніше

Політика конфіденційності