У Великій Британії хлопчик Джозеф Гарріс-Бертілл став наймолодшим членом міжнародної організації Mensa – спільноти людей із найвищим IQ у світі. У віці два роки і 182 дні він офіційно приєднався до британського відділення організації. Хлопчик продемонстрував інтелектуальні здібності, які зустрічаються надзвичайно рідко, розповідають ScienceAlert.
Батьки дитини, Роуз і Девід, говорять, що Джозеф із самого народження вирізнявся стрімким розвитком: у п’ять тижнів він зміг самостійно перевернутися, а перше слово вимовив у сім місяців. У рік і дев’ять місяців хлопчик повністю прочитав книжку вголос, а в два роки і три місяці вільно читав по 10 хвилин поспіль. У цьому ж віці він уже міг рахувати до 10 п’ятьма мовами, а також до 100 у прямому та зворотному порядку. Нині він почав опановувати грецький алфавіт, азбуку Морзе та виявляє зацікавлення до періодичної таблиці хімічних елементів.
Розуміючи, що їхній син значно випереджає вікову норму розвитку, батьки звернулися до Mensa за консультацією. Організація не лише підтвердила виняткові здібності Джозефа, але й прийняла його до своєї спільноти. Наймолодшою учасницею Mensa до цього часу була Айла Макнабб із Кентуккі – її прийняли до спільноти у віці 2 роки та 195 днів.
“Ми сподіваємося, що це досягнення (членство в Mensa) дасть йому почуття гордості, коли він стане старшим – це дуже незвичайна нагорода, і вся заслуга належить йому!”, – розповіла мати хлопчика, Роуз Вікі Ньюман, виданню Guinness World Records.
Хоча інтелектуальні досягнення Джозефа вражають, його родина усвідомлює потенційні труднощі, які можуть виникнути в майбутньому. Система освіти не дуже добре адаптована для підтримки дітей, які випереджають програму. Найчастіше ресурси зосереджені на тих, чиї знання нижчі за встановлені стандарти. Саме тому батьки хлопчика активно шукають варіанти розвитку, що дозволять зберегти інтерес хлопчика до навчання.
За деякими оцінками, справжні вундеркінди трапляються з частотою один на 5–10 мільйонів випадків. Їхній талант формується внаслідок поєднання генетичних передумов та особливо сприятливого середовища, в якому вчасно помічають і розвивають ранні ознаки обдарованості.
Якщо Джозеф продовжить розвиватися в такому ж темпі, його історія може стати ще одним доказом того, як важливо підтримувати дитячий інтелект – незалежно від віку, статі, стандартів чи очікувань.
Чи не стане штучний інтелект на заваді розвитку розумових здібностей? Читайте про це в матеріалі Володимира Страшка «Штучний інтелект в освіті: деградація мислення чи революція в навчанні?».