Король Чарльз залишиться без королівського поїзда — причини

Карл прагне модернізувати монархію.

Приватний «королівський потяг» королівської родини Британії буде виведено з експлуатації в рамках прагнення короля Карла модернізувати монархію та зменшити витрати, пише The Guardian. 

Цей поїзд використовувався для перевезення членів королівської родини британською залізничною мережею з 1840 року, однак його обслуговування та зберігання ставали дедалі дорожчими. Рухомий склад 1980-х років потребує оновлення для сучасних залізничних мереж, і два нові, більш економічні гелікоптери забезпечують відповідну альтернативу.

Королева Вікторія, пращурка Чарльза у шостому поколінні, замовила перші королівські вагони ще 1869 року. Нинішній склад королівського поїзда налічує дев’ять вагонів, останній з яких було додано у 1986 році. Але минулого фінансового року він здійснив лише дві поїздки, які коштували майже 80 тисяч фунтів.

Скарбник короля Джеймс Чалмерс повідомив, що монарх погодився остаточно вивести поїзд з експлуатації у 2027 році.

«Королівський потяг, звичайно, був частиною національного життя протягом багатьох десятиліть, його любили та піклувалися всі причетні. Але, рухаючись вперед, ми не повинні бути зв’язані минулим. Так само, як більшість аспектів роботи королівської сім’ї були модернізовані та адаптовані до сучасних реалій, так само настав час попрощатися з найдорожчими традиціями, щоб бути дисциплінованими та прогресивними у розподілі фінансів», — сказав Чалмерс.

Він додав, що наразі тривають пошуки місця для довгострокового зберігання історичних частин поїзда.

Водночас фінансування монаршої родини з державного бюджету найближчими двома роками зросте на ще 46 мільйонів фунтів стерлінгів (63 мільйони доларів).

У Букінгемському палаці підтвердили, що хоча у Чарльза залишилися теплі спогади про королівський поїзд, його подальша експлуатація потребувала б значних коштів. При цьому точна сума економії від його списання поки не названа.

Оголошення збіглося з оприлюдненням щорічного звіту про суверенний грант — державну дотацію, яка покриває витрати на персонал, утримання палаців і подорожі королівської родини. Нині грант становить 12% прибутку фонду Crown Estate — портфеля нерухомості, що належить монархії.

Через значне зростання прибутків від морських вітряних електростанцій доходи Crown Estate зросли, а обсяг суверенного гранту найближчими двома роками збільшиться з 86,3 мільйона до 132 мільйонів фунтів стерлінгів.

За словами Чалмерса, частину цих коштів буде спрямовано на завершення масштабної реставрації Букінгемського палацу (на це потрібно ще близько 100 мільйонів), а також на догляд за іншими історичними будівлями.

Водночас рух Republic, що виступає за скасування монархії, звинуватив королівський дім у марнотратстві та непрозорості витрат.

«Витрати на монархію вийшли з-під контролю, а ці звіти практично не піддаються політичному аналізу», — заявив глава організації Ґрем Сміт.

У відповідь Чалмерс наголосив на глобальному значенні британської монархії, пославшись на дослідження Global Perceptions Survey, згідно з яким саме королівський дім є найбільшим чинником формування міжнародного іміджу Великої Британії.

Джерело

Велика Британія