Через удари ЗСУ по ворожих НПЗ у Росії спостерігається енергетична криза, у зв’язку з якою Білорусь у вересні збільшила експорт бензину у РФ в чотири рази, повідомляють у Reuters. Сьогодні в кількох російських областях вже запроваджено нормування та заморожено ціни на паливо через дефіцит, крім того, Москва обмежила експорт бензину і дизелю.
Тим часом Білорусь залізницею постачає на внутрішній російський ринок до 40 тисяч метричних тонн бензину (14 500 барелів на добу), а дизелю — 33 тисячі тонн. А транзит бензину з РБ для подальшого експорту через російські порти минулого місяця зріс приблизно на 1% — до 140 000 тонн.
“Білорусь використовує російські порти для перевантаження своїх нафтопродуктів з березня 2021-го відповідно до угоди про співпрацю, підписаної між Москвою і Мінськом”, — підкреслили у Reuters.
Втім, у січні-вересні такі перевантаження скоротилися на 40% — до 1,17 млн тонн. За даними Reuters, білоруські Нафтанський і Мозирський НПЗ при річній потужності в 12 млн тонн кожен (близько 240 000 барелів на добу) виробляють лише близько 9 млн тонн (приблизно 180 000 барелів на добу).
Нагадаємо, удари ЗСУ по російських НПЗ спричинили досі небачену паливну кризу на енергетичному ринку РФ. РосЗМІ інформують, що 38% потужностей (338 тисяч тонн на добу) з первинної переробки нафти простоюють з кінця вересня, тоді як обсяг потужностей, придатних для виробництва дизелю та бензину, впав на 6% у серпні та ще на 18% у вересні. Як наслідок, щонайменше 20 регіонів Росії, включно з ТОТ та т.а. Кримом, зіткнулися з нестачею пального. Паралельно з цим у РФ зростають ціни на нафтопродукти.
Детальніше про “розвиток” російської економіки читайте у матеріалі економіста Олексія Пластуна для ZN.UA “Майстер-клас від РФ: як устати з колін, щоб опинитися рачки”.