Телефонні оператори в Україні отримали інструменти для боротьби зі спам-викликами. Згодом вони блокуватимуть спам, рекламу та потенційно шахрайські дзвінки.
За його словами, це передбачено постановою уряду від 25 червня 2025 р. № 761 про затвердження Правил надання та отримання електронних комунікаційних послуг.
“Ці зміни вводитимуть поступово, щоб дати час операторам на технічні доопрацювання”, – сказав він.
Як блокуватимуть спам
Федоров заявив, що бізнес має укласти договір з оператором і зареєструвати номери, з яких може телефонувати. Якщо ні – виклики із цих номерів можуть бути заблоковані автоматично.
“Уже скоро оператор зможе блокувати номер за зверненням користувача в разі спам-дзвінка”, – пояснив міністр.
Федоров повідомив, що також змінюються інші правила:
- В особистому кабінеті користувача можна буде не лише переглянути всі свої витрати, а й вимкнути контент-послуги самостійно, без запиту до оператора.
- Відтепер швидкість інтернету має бути прописана в угоді. Якщо оператор обіцяє 100 Мбіт/с, а надає 40 – це вже порушення договору. “І якщо реальна швидкість нижча – можете подати скаргу до НКЕК або звернутися до суду”, – порадив міністр.
- Підтримка для українців у зоні бойових дій. Користувачі не втратять зв’язку через несплату послуг, а їхні SIM-картки не блокуватимуть за несплату. До того ж під час першого входу в мережу надається безоплатний пакет зв’язку.