Законопроєкт 4298 про місцеві держадміністрації – Чому альтернативний проєкт закону має ризики – новини України

Проєкт закону вводить нагляд за актами ОМС, але не зачіпає всієї системи територіальної організації влади, залишаючи главу адміністрації політичною фігурою.

Народний депутат України від фракції “Слуга народу” Павло Фролов ініціював альтернативний законопроєкт №13124 щодо внесення змін до Закону України “Про місцеві державні адміністрації” та деяких інших законодавчих актів України щодо реформування територіальної організації виконавчої влади в Україні. Цей законопроєкт публічно підтримала Асоціація міст України. Голова Центру політико-правових реформ (ЦППР) Ігор Коліушко в інтерв’ю редакторці відділу внутрішньої політики Інні Ведерніковій заявив, що вважає цей проєкт закону спробою відволікти увагу й частину голосів від законопроєкту №4298. 

За його словами, влада аргументує прийняття законопроєкту №13124 тим, що він прописаний в Ukraine Facility Plan, і що ухвалення цього проєкту закону пов’язане з виділенням Україні значного фінансування від Євросоюзу.

 “А оскільки там ідеться не стільки про реформу місцевих держадміністрацій, скільки про запровадження нагляду за законністю актів місцевого самоврядування, хтось вирішив: а давайте просто додамо одну статтю до чинного закону й випишемо цей нагляд у максимально безпечний спосіб — і нічого більше не змінюватимемо”, – пояснив експерт.

Водночас Коліушко наголошує, що 90% законопроєкту №4298 стосується саме реформування держадміністрацій і координації діяльності територіальних органів центральних органів виконавчої влади, а інші 10% — це відносини з органами місцевого самоврядування. 

Голова ЦППР вказує, що прийняття альтернативного законопроєкту означає, що все залишається як є, оскільки голови МДА не матимуть статусу держслужбовців, а також буде відсутній контроль за їхнім призначенням, добором.

“До того ж, у законопроєкті (альтернативному – ред.) ідеться тільки про контроль за делегованими повноваженнями ОМС, а нагляд за власними повноваженнями ОМС не встановлюється взагалі. В цьому інтерес АМУ. Тому це маневр убік, який я розглядаю як тактичний хід, аби посіяти сумніви в головах тих, хто має голосувати“, – стверджує Коліушко.

Він додав, що не бачить позитиву в законопроєкті №13124.

Реформа децентралізації в Україні стала найуспішнішою, за версією європейських партнерів. Однак, навіть попри те, що місцева влада отримала гроші та повноваження, подальші зміни все ж стали на паузу. Зокрема, центральна та місцева влада по різному бачать держнагляд і завершення децентралізації. А проєкт закону №4298, який і має завершити реформу, заблоковано в комітеті.

Джерело