Закон про столицю – Чому Кличко проти його прийняття – новини України

Закон про столицю - Чому Кличко проти його прийняття - новини України 1 Ігор Коліушко пояснив, чому існує спротив цьому закону. 

 Центральна влада довго маніпулювала бажанням призначити свого голову Київської міської державної адміністрації, при цьому не ухвалюючи закону про столицю. Це було на руку і столичній владі. Але, щоб завершити реформу децентралізації, треба упорядкувати систему влади у Києві, де міський голова зосередив у своїх руках повноваження мера, голів Київської міської державної адміністрації та Київради. З появою Київської міської військової адміністрації та начальника МВА, у системі столичної влади — закріпився повний безлад, про що розповідають навіть детективи Національного антикорупційного бюро України, які розслідують справу Дениса Комарницького. Про це говорить редакторка відділу внутрішньої політики ZN.UA Інна Ведернікова у статті “Законопроєкт №4298. Чи зможуть центральна та місцева влади подолати розкол заради держави”.

Голова Центру політико-правових реформ (ЦППР) Ігор Коліушко в інтерв’ю в рамках статті наголосив, що потрібно було ухвалити вже давно закон про столицю. За його словами, нині його можна прийняти паралельно з ухваленням закону про місцеві державні адміністрації.

“У ньому, до речі, написано, що до ухвалення закону про Київ міського голову контролює центральний орган — фактично міністерство. Тому і є такий спротив”, – зазначає Коліушко.

рка статті пише, що в міського голови Києва Віталія Кличка дивна позиція щодо закону про столицю, а Асоціація міст України цього питання взагалі не комунікує.

Експерт вказує, що політику Асоціації міст України визначає Кличко, який сам не хоче прийняття закону про столицю, оскільки без нього він має більший вплив, зокрема на правоохоронні органи, які утримуються за рахунок бюджету Києва.

Коліушко наголошує, що обсяг повноважень зменшиться після розділення посад міського голови Києва та голови КМДА.

Ведернікова звертає увагу на те, що голову Київської міської державної адміністрації теж можна корумпувати.

“Коли в замкненій системі з’являється чужорідне тіло, вона не може працювати, як звикла. Тобто річ не в прізвищах, а у факті появи зайвих очей. А ми пам’ятаємо, що ротація у префектів — що три роки”, – каже експерт. Голова ЦППР зауважує, що вочевидь, у законі про столицю, буде передбачено, що гроші розподіляються між міським головою та районними бюджетами. “Це ще один удар по самодержавній владі голови міста”, – додає він.

Ігор Коліушко також звертає увагу на те, що Асоціація міст України виступає за децентралізацію, однак не завжди є послідовною, зокрема щодо законопроєкту №4298 про внесення змін до закону про місцеві держадміністрації та введення держнагляду. Він зазначає, що комунікація з АМУ дуже складна і часом складається враження, що її лінія полягає у тому, аби не допустити запровадження в Україні нагляду за законністю актів місцевого самоврядування. За його словами, протистояння між міським головою Києва Віталієм Кличком та офісом президента для АМУ завжди був визначальним чинником. 

Джерело

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете.ПрийнятиДетальніше

Політика конфіденційності