У Верховній Раді готують до другого читання законопроєкт про посилення відповідальності для працівників ТЦК та військово-лікарських комісій. Цей документ може бути розглянутий уже на найближчих пленарних засіданнях.
“Жодних моментів, які б викликали серйозну дискусію у Верховній Раді під час проходження законопроєктом першого читання не було. Про всі правки, які будуть подані до другого читання, ми додатково поінформуємо”, – сказав він.
Він повідомив, що законопроєкт був ініційований Комітетом нацбезпеки, оборони та розвідки й Комітетом із питань правоохоронної діяльності, які провели спільне засідання із залученням Генштабу ЗСУ.
За його словами, документ став відповіддю на випадки порушення прав і свобод людини та громадянина під час мобілізації, зокрема неадекватне застосування фізичної сили, спецзасобів, мобілізації людей, які мали право на відстрочку тощо.
Депутат заявив, що будь-яке застосування фізичної сили представниками ТЦК або вжиття ними спеціальних засобів, застосування вогнепальної зброї неприпустиме, оскільки ЗСУ й інші військові формування не можуть бути використані для обмеження прав та свобод людини і громадянина.
“У державі створені Нацполіція та інші правоохоронні структури, які за належних обставин можуть застосовувати фізичну силу, спецзасоби чи зброю. Якщо представники ТЦК вдаються до цього, то це є неадекватним і незаконним”, – додав він.
Законопроєкт
Верховна Рада 12 березня в першому читання ухвалила законопроєкт, який вводить кримінальну відповідальність для співробітників ТЦК та ВЛК.
Проєктом закону пропонується доповнити Кримінальний кодекс України новими статтями “Порушення порядку проведення медичного огляду (військово-лікарської експертизи) для визначення придатності за станом здоров’я до військової служби” та “Порушення військовою службовою особою порядку призову (прийняття) громадян на військову службу”, якими передбачити кримінальну відповідальність:
- голів та членів ВЛК за умисне порушення порядку проведення медичного огляду (військово-лікарської експертизи) для визначення придатності до військової служби, що призвело як до незаконного призову громадян на військову службу, так і до їх ухилення (звільнення) від військової служби;
- посадових осіб ТЦК за порушення порядку призову громадян на військову службу, що призвело до умисного їх призову або ухилення від військової служби.