ПДР України: ключові зміни — було та стало

Правила дорожнього руху в Україні оновлюються, щоб підвищити безпеку, адаптуватися до нових реалій транспорту та імплементувати європейські стандарти. У 2025 році набули чинності важливі зміни, які варто знати кожному водію. Нижче наведені конкретні приклади змін із порівнянням, як було раніше і що тепер.

Розуміння таких нововведень є важливою частиною навчання в автошколах Києва, де готують водіїв з актуальними знаннями та практичними навичками для безпечного керування.

1. Зміни у дорожніх знаках

Було: не було окремих знаків для електросамокатів, зарядних станцій для електромобілів та зон з обмеженнями викидів.

Стало: введено нові знаки, які позначають:

  • Зону для легкого персонального електротранспорту (електросамокати, моноколеса тощо).
  • Місця зарядки електромобілів.
  • Зони з обмеженими викидами для екологічно чистого транспорту.

Це важливо для безпечної організації руху нових типів транспорту і створення екологічних зон у містах.

2. Обов’язковий технічний контроль (ОТК) — нові жорсткі правила

Було: процедура техогляду часто була непрозорою, з можливістю фіктивних звітів.

Стало: введено тотальну відеофіксацію всього процесу техогляду, що унеможливлює корупційні схеми. Процедура починається з моменту заїзду на лінію техконтролю і фіксується до виїзду. Пункт техогляду не може працювати без відеофіксації.

3. Збільшення штрафів і контроль за порушеннями

Було: штрафи були менш суворими, а контроль — часто неефективним.
Стало: хоча шкала штрафів кардинально не змінилася, посилений контроль зробив порушення менш безкарними. Наприклад, штрафи за:

  • перевищення швидкості на 20–50 км/год — 340 грн;
     
  • перевищення більш ніж на 50 км/год — 1700 грн;
     
  • керування в нетверезому стані — від 17 000 грн до 34 000 грн із позбавленням права керування;
     
  • розмови по телефону без гарнітури — 510 грн.

Водії мають бути уважнішими, адже уникнути штрафів стало значно складніше.

4. Нові обмеження швидкості і паркування

Було: обмеження швидкості в житлових зонах та біля шкіл були менш чіткими.

Стало: встановлено нові чіткі обмеження швидкості до 20-30 км/год у житлових районах і біля навчальних закладів для захисту пішоходів, особливо дітей. Запроваджено суворий контроль на парковках, зокрема для електромобілів і зон з особливими правилами стоянки.

5. Правила для велосипедистів та нових типів транспорту

Було: відсутність чітких правил і знаків для електросамокатів, гіробордів, моноколес.

Стало: впроваджені окремі правила пересування, де заборонено рух на тротуарах без спеціальних велодоріжок. Водії електротранспорту зобов’язані мати світловідбивачі і шоломи. З’явилися нові знаки, що регулюють рух велосипедистів і легкого електротранспорту.

Висновок

Зміни у правилах дорожнього руху покликані підвищити безпеку на дорогах та адаптувати систему до нових реалій транспортування. Кожен водій має відповідально ставитися до оновлень: уважно слідкувати за новими дорожніми знаками, розуміти обмеження швидкості, дотримуватися правил користування мобільними пристроями і паркування, а також враховувати появу нових учасників руху, таких як електросамокати чи велосипеди.

Регулярне оновлення знань з ПДР — це не тільки вимога закону, а й запорука безпеки на дорозі. Пам’ятайте: передбачливість і повага до інших учасників руху — найкраща гарантія життя і здоров’я для вас і оточуючих.

Більше інформації про навчання та підготовку водіїв можна знайти на сайті https//stolica.com.ua.