Автомобільні шини і диски для літа і зими – критерії вибору

Вибір автомобільних покришок і дисків на українському ринку – необмежений. Купити резину і ковпаки можна від багатьох виробників з різними розмірами та характеристиками. Ці два фактори суттєво впливають на їздові властивості у різну пору року. Тому варто детальніше розібратись, які шини і диски вибирати для літа і зими окремо.

Автомобільні шини і диски для літа і зими – критерії вибору 1

Літній період

Визначальними факторами комфортної їзди є два параметри скатів (ширина і висота), а також, кліматичні умови регіону. Якщо частіше їздити доводиться по сухих дорогах, оптимальний варіант – ширші покришки з низьким профілем. За рахунок збільшеної контактної зони покращується стійкість машини на трасі і робота гальмівної системи. Відносно невелика висота зменшує загальну масу коліс, і дозволяє впевненіше проходити повороти.

Для дощових регіонів краще резину купити з вузьким протектором. Тут значно краще функціонує дренажна система, яка здатна видавлювати з-під коліс більші об‘єми накопиченої на мокрій трасі рідини. Ризик виникнення гідропланування при їзді під час дощу знижується до мінімального.

Високі покришки знадобляться водіям, які багато їздять по неякісних дорогах. В них збільшений кліренс, який мінімізує вібрації – цим захищаються елементи підвіски і підвищується рівень комфорту в салоні.

Під літні шини диски краще підбирати з лиття алюмінієвих металів. І на це є мінімум дві причини:

  • Зменшена маса приблизно на 25-30% відносно стальних дисків спрощує керованість автомобілем.
  • Елегантна зовнішність. Литі диски продаються широким асортиментом з різноманітними дизайнами і кольорами. Вони стануть окрасою будь-якої машини.

Взуваємо автомобіль на зиму

Зимові шини купити можна двох типів – фрикційні або шиповані. Перші більш універсальні, через що є пріоритетними серед більшості водіїв.

Фрикційними називають класичні покришки без сталевих шипів на компаунді. Зчеплення з засніженими дорогами досягається завдяки компонентам резинової суміші, основу яких складають морозостійкі елементи. Велику роль відіграють також гострі зачіпні кромки, якими вкриті протекторні блоки.

Фрикційні шини діляться на два класи:

  1. Європейський. Більш жорсткіша гума, кращі їздові якості демонструють в умовах невеликого снігового покрову на рівній дорозі. Тут добре працює система дренажу, через яку назовні викидаються снігова каша з вологою. Євро-шини чудово себе почувають на сухих і мокрих покриттях, через що встановлювати їх можна восени, і експлуатувати до весінньої відлиги.
  2. Скандинавський. Уже сама назва говорить про умови, на які розраховані ці покришки. Протекторні шашки значно масивніші, за рахунок чого вони ефективно розбивають утрамбований сніг. Цим покращується прохідність доріг зі щільним сніговим настилом, простіше долаються підйоми і краще працює гальмівна система. На очищених покриттях керувати автомобілем складніше, з-під коліс видається сильна шумність, а сама резина швидше зношується.

Головна відмінність шипованих скатів – наявність на протекторах металічних штифтів. Вони роздавлюють найтовстіші льодяні плівки, чим забезпечується безперебійний контакт коліс с дорогою в найсуворіших зимових умовах. Та на чистих трасах стійкість погіршується в рази, а сильний гул знижує комфорт для присутніх в салоні.

Під зимову резину рекомендується купити диски з міцної сталі. Вони набагато витриваліші від литих ковпаків і не розколюються навіть від найсильніших ударів. Вони захищають автомобільну підвіску і покришки від дефектів, чим економлять гроші водія на запчастинах і незапланованих відвідуваннях шинних сервісів.

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете.ПрийнятиДетальніше

Політика конфіденційності