Заповіт Джорджо Армані дозволяє продаж бренду – LVMH та L’Oreal серед потенційних покупців – новини моди

Спадкоємці мають передати більшість акцій бренду стратегічному покупцеві або вивести компанію на біржу.

Джорджо Армані – засновник однойменного модного дому помер 4 вересня на 92-му році життя та у своєму заповіті передбачив поступовий продаж компанії або її вихід на фондовий ринок. Документ, з яким ознайомилося агентство Reuters, містить чіткі вказівки для спадкоємців.

Протягом 18 місяців вони мають реалізувати перші 15% акцій, а ще 30% передати тому ж покупцеві впродовж 3-5 років. У результаті майже 55% акцій Armani можуть перейти під зовнішній контроль. Пріоритетними покупцями названі найбільший у світі виробник предметів розкоші Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH), найбільший косметичний бренд L’Oreal та компанія EssilorLuxottica, яка спеціалізується на виробництві окулярів.

Як альтернатива передбачене проведення IPO – первинного публічного розміщення (Initial Public Offering) в Італії або на іншому “ринку рівного статусу”. Невідомо, які наслідки можуть настати у разі, якщо спадкоємці чи фонд не виконають цих умов.

Таке рішення стало несподіванкою для ринку, адже Армані десятиліттями відмовлявся від ідеї продажу бізнесу чи виходу його на біржу, підкреслюючи бажання зберегти незалежність бренду. Аналітики вважають, що нинішні умови можуть спровокувати конкурентну боротьбу за компанію, яка зберігає високу цінність попри загальне зниження попиту на ринку розкоші.

EssilorLuxottica, яка має давні ділові зв’язки з Armani, вже заявила про готовність розглянути потенційну угоду. За оцінками Berenberg, найбільші шанси має французький концерн LVMH, який контролює Бернар Арно. На думку аналітиків, угода буде виправданою, а вартість Armani оцінюється у 5-7 мільярдів євро (5,7-8,1 мільярда доларів), тому LVMH з ринковою вартістю 240 мільярдів євро (278,1 мільярда доларів), зможе без ускладнень викупити Armani.

Компанія Armani принесла своєму засновнику світове визнання. У 2024 році її дохід склав 2,3 млрд євро (2,7 млрд доларів), хоча прибутки загалом зменшилися на тлі рецесії у сегменті предметів розкоші.

Заповіт визначає і структуру управління брендом. Fondazione Giorgio Armani та Панталео Делл’Орко – багаторічний діловий і життєвий партнер дизайнера, отримають разом 70% прав голосу. Сам фонд збереже у власності 30,1% акцій. Його рада складатиметься з п’яти осіб на чолі з Делл’Орко.

Протягом багатьох років Армані відхиляв численні пропозиції продажу, зокрема від Джона Елкана, спадкоємця родини Аньєллі, та від бренду Gucci. Проте тепер питання контролю над брендом, який понад півстоліття залишався незалежним, є відкритим.

Нагадаємо, що ключовими претендентами на керівні посади в Armani Group називали найближчих родичів і давніх партнерів, які роками працювали з дизайнером. Серед них – племінниця Сільвана Армані, яка вважається його спадкоємицею у творчому плані, а також довірені бізнес-партнери.

Джерело