“Укрзалізниця” заявила, що із 98 пасажирських маршрутів 56 є збитковими. Найбільш невигідними є маршрути у Карпатський регіон, а найбільш прибутковими – міжнародні рейси.
Збиткові маршрути “Укрзалізниці”
Станом на зараз, “Укрзалізниця” має 98 пасажирських маршрутів, 56 із них є збитковими. Втім попри це, компанія не збирається їх скасовувати, оскільки більшість із них є соціально важливими. Наприклад, у ті ж Карпати йде багато потягів із плацкартними вагонами, що дозволяє відправляти школярів на літній відпочинок тощо.
Найзбитковішими є маршрути у карпатський регіон: Ясіня, Солотвино, Мукачево, Рахів, Івано-Франківськ. Водночас прибутковими є міжнародні маршрути: Кишинів, Перемишль, Хелм, Будапешт.
“Піднявши ціни втричі-вчетверо, ми зробили б для великої частини нашого населення ці поїздки недоступними. І це найбільш важливі верстви населення”, – заявив Олександр Перцовський.
Маршрути потягів та їхня рентабельність (скриншот)
Щоб перекрити витрати, компанія розглядала варіант скорочення маршрутів. У цьому випадку довелося б скасувати 501 приміський рейс. Втім від цієї ідеї відмовились. Натомість “Укрзалізниця” запропонувала державі співфінансування соціального сегмента, тобто запуск програми “УЗ 3000”, яка покликана підтримати як залізницю, так і українців.
Яка реальна собівартість квитків “УЗ”
Ціни на квитки “Укрзалізниці” значно нижчі за їхню реальну собівартість. Найбільший розрив – у плацкарті, де поїздки продають більш ніж удвічі дешевше.
За даними компанії, квиток у СВ коштує 1 437 грн при собівартості 2 576 грн, у першому класі “Інтерсіті” – 691 проти 1 017 грн, у купе – 606 проти 1 335 грн, у плацкарті – 374 проти 1 040 грн.
Таким чином, розрив між реальною вартістю перевезення та ціною квитка сягає від 47% до 178%. У “УЗ” пояснюють, що тарифи залишаються соціальними, попри зростання витрат на ремонт, пальне та утримання інфраструктури.
Також у “УЗ” зазначили, що тепер уже не вдається завдяки прибутку від вантажоперевезень перекривати витрати на пасажирські маршрути, як це було раніше.