Національний перевізник “Укрзалізниця” планує “підняти динамічне ціноутворення” для пасажирських купейних вагонів СВ і 1-го класу “Інтерсіті”.
Як пасажирські перевезення залежать від вантажних
Під час виступу в парламенті посадовець нагадав, що “Укрзалізниця” 3,5 роки рятувала Україну під час війни.
“І тепер – час допомогти “Укрзалізниці” вистояти у цей складний період… Вона всім нам ще знадобиться”, – наголосив Лещенко.
Він повідомив, що внутрішні резерви залізниці для компенсації збитків пасажирських перевезень – вичерпані.
“І або ми всі почнемо вживати для цього заходів, або втратимо нашу компанію”, – додав член наглядової ради УЗ.
Лещенко розповів, що всі роки в Україні була система, коли “збитки пасажирських перевезень компенсувалися за рахунок вантажних”. І вона працювала, “аж поки не почався “ефект доміно” через початок повномасштабного вторгнення”.
“За 2021-2025 роки в нас втрачено 49% вантажних перевезень. І ситуація навряд чи покращиться… І, відповідно, для того, щоб компенсувати збитки, нам потрібна допомога платників податків України. У зв’язку з чим ми відповідним способом звертаємося”, – поділився фахівець.
Чому ціни на деякі квитки УЗ можуть зрости
Лещенко повідомив, що впродовж поточного року “було 800 атак на інфраструктуру залізниці” із пошкодженням 3 тисяч об’єктів.
“Чистий збиток залізниці за 9 місяців становить 7 млрд 195 млн гривень. Збитки пасажирки в минулому році – 18 млрд гривень. Відповідно є заходи, які вбачаються для того, щоб ситуацію виправити“, – зауважив він.
Експерт пояснив, що йдеться про “три кроки”:
- внутрішня оптимізація залізниці (зокрема питання продажу металобрухту може надати до 10 млрд гривень);
- компенсування збитків пасажирки “коштом бюджету” (16 млрд гривень);
- поступова індексація вантажних тарифів у два етапи – з 1 січня та з 1 липня 2026 року (це може дати 22 млрд гривень).
Посадовець розповів, що з огляду на ситуацію виникає потреба підвищити вартість залізничних квитків на далеке сполучення в 3-4 рази.
“Щоб ви розуміли, який це буде стрес… Можливо, дехто до цього готовий. Але це точно не підтримають українці у складних умовах нинішньої війни. Тому ми плануємо підняти динамічне ціноутворення для СВ і 1-го класу “Інтерсіті”, – наголосив Лещенко.
За його словами, це “частково покращить результат”. Хоча й “не повністю”.