Укрзалізниця планує підняти ціни на квитки для пасажирів СВ і 1 класу Інтерсіті – Лещенко

Укрзалізниця планує підняти ціни на квитки для пасажирів СВ і 1 класу Інтерсіті - Лещенко 3 Ціни на квитки для пасажирів вагонів СВ і 1-го класу “Інтерсіті” планують підняти (фото: facebook.com/Ukrzaliznytsia)

Національний перевізник “Укрзалізниця” планує “підняти динамічне ціноутворення” для пасажирських купейних вагонів СВ і 1-го класу “Інтерсіті”.

Як пасажирські перевезення залежать від вантажних

Під час виступу в парламенті посадовець нагадав, що “Укрзалізниця” 3,5 роки рятувала Україну під час війни.

“І тепер – час допомогти “Укрзалізниці” вистояти у цей складний період… Вона всім нам ще знадобиться”, – наголосив Лещенко.

Він повідомив, що внутрішні резерви залізниці для компенсації збитків пасажирських перевезень – вичерпані.

“І або ми всі почнемо вживати для цього заходів, або втратимо нашу компанію”, – додав член наглядової ради УЗ.

Лещенко розповів, що всі роки в Україні була система, коли “збитки пасажирських перевезень компенсувалися за рахунок вантажних”. І вона працювала, “аж поки не почався “ефект доміно” через початок повномасштабного вторгнення”.

“За 2021-2025 роки в нас втрачено 49% вантажних перевезень. І ситуація навряд чи покращиться… І, відповідно, для того, щоб компенсувати збитки, нам потрібна допомога платників податків України. У зв’язку з чим ми відповідним способом звертаємося”, – поділився фахівець.

Укрзалізниця планує підняти ціни на квитки для пасажирів СВ і 1 класу Інтерсіті - Лещенко 4Виступ Лещенка у ВРУ (кадр із відео: youtube.com/@RadaTVchannel)

Чому ціни на деякі квитки УЗ можуть зрости

Лещенко повідомив, що впродовж поточного року “було 800 атак на інфраструктуру залізниці” із пошкодженням 3 тисяч об’єктів.

“Чистий збиток залізниці за 9 місяців становить 7 млрд 195 млн гривень. Збитки пасажирки в минулому році – 18 млрд гривень. Відповідно є заходи, які вбачаються для того, щоб ситуацію виправити“, – зауважив він.

Експерт пояснив, що йдеться про “три кроки”:

  • внутрішня оптимізація залізниці (зокрема питання продажу металобрухту може надати до 10 млрд гривень);
  • компенсування збитків пасажирки “коштом бюджету” (16 млрд гривень);
  • поступова індексація вантажних тарифів у два етапи – з 1 січня та з 1 липня 2026 року (це може дати 22 млрд гривень).

Посадовець розповів, що з огляду на ситуацію виникає потреба підвищити вартість залізничних квитків на далеке сполучення в 3-4 рази.

“Щоб ви розуміли, який це буде стрес… Можливо, дехто до цього готовий. Але це точно не підтримають українці у складних умовах нинішньої війни. Тому ми плануємо підняти динамічне ціноутворення для СВ і 1-го класу “Інтерсіті”, – наголосив Лещенко.

За його словами, це “частково покращить результат”. Хоча й “не повністю”.

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Детальніше

Політика конфіденційності