Правила перевезення “Укрзалізницею” передбачають кілька випадків, коли посадку пасажирів у потяг можуть не допустити або ж навіть “зняти” людину з рейсу під час руху.
- Коли пасажира мають право висадити з потяга
- Як оскаржити дії працівників залізниці
Коли пасажира мають право висадити з потяга
“Укрзалізниця” має право відмовити у перевезенні пасажира та його багажу, а також висадити його з потяга у наступних випадках:
- якщо пасажир перебуває у явно вираженому нетверезому стані і порушує правила проїзду і громадський порядок, заважає іншим пасажирам. У цьому випадку працівники залізниці ставлять відмітку на квитку “Відмовлено в перевезенні на підставі пункту 8.38 Правил”. У разі спротиву пасажира залізничники можуть залучати поліцейських;
- якщо пасажир хворіє і потребує медичної допомоги. У цьому випадку його “знімають” з поїзда за участі медичного персоналу, а до прибуття до відповідної станції пасажира за можливості ізолюють від інших людей;
- якщо пасажир перевозить заборонені предмети та речовин, і відмовляється від їх вилучення з поїзда. У цьому разі залізничники на квитку ставлять відмітку “Неправильне перевезення ручної поклажі” (також правила “УЗ” передбачають відмову у перевезенні ручної поклажі, якщо її загальна вага перевищує 50 кг. Детальніше, що не можна перевозити у потязі, читайте у нашому попередньому матеріалі).
Варто зазначити, що якщо пасажира “знімають” з потяга через хворобу у непритомному стані, то його речі передають начальнику вокзалу (станції), при цьому залізничники складають відповідний акт.
Після одужання пасажиру повертають його речі й вартість проїзду (від станції, з якої його зняли, і до кінцевого пункту). Вартість плацкарти не повертається. Або ж пасажир після одужання може продовжити свою поїздку, пред’явивши у касі медичну довідку і відповідний акт про зняття з потяга.
Як оскаржити дії працівників залізниці
Якщо пасажир не погоджується із діями залізничників, то подібні суперечки розв’язує начальник станції або начальник вокзалу. Якщо непорозуміння відбулося в під час руху, тоді цим займається начальник поїзда. У разі незгоди пасажира з рішенням начальника станції, вокзалу чи поїзда, він може це оскаржити відповідно до законодавства – у претензійному або судовому порядку.
Окрім цього, на кожній станції та в пасажирському поїзді є книга скарг, заяв та пропозицій, де пасажир може письмово викласти свої претензії.
Також, якщо у пасажира виникають питання щодо якості обслуговування та захисту прав споживачів залізничного транспорту, то він може звернутись за телефонами “гарячої лінії” Укрзалізниці:
- +380 800 50 31 11 (щодо якості сервісу);
- +380 800 50 32 22 (з приводу виявлення фактів корупції).
Додатково можна звернутись до довідково-інформаційної служби: +380 (44) 309 70 05 (07:00-21:00) – згідно з тарифами вашого оператора або до платної довідки +380 900 90 80 05 (цілодобово).