Виставка Мистецтво після 2000-го відкрилась в Українському Домі – фото


























У Києві, в просторі Національного центру «Український Дім», розпочала роботу виставка «Мистецтво після 2000-го. Глосарій», що досліджує, як сучасне українське мистецтво відображає суспільні зрушення, передчуває їх і осмислює. Проєкт об’єднує роботи понад 70 митців і мисткинь, чиє творче становлення припало на часи після зламу тисячоліття. На відкритті побував фотокореспондент ZN.UA Василь Артюшенко.
Виставка побудована у формі уявного глосарія — своєрідного словника понять, які виникли на перетині художніх практик, виставкових проєктів і філософських ідей. Цей поетичний лексикон куратори сформували як альтернативний спосіб інтерпретації сучасності.
Василь Артюшенко, ZN.UA
До «глосарія» увійшли такі терміни:
- «Пам’ятникам не ставлять пам’ятники»
- «Тіло, яке хоче бути ландшафтом»
- «Дифузія ідентичності»
- «Пропаганда світу моєї мрії»
- «Суспільство спектаклю»
- «Активна оптика часу, що проходить зі швидкістю світла»
- «Війна написів»
Василь Артюшенко, ZN.UA
Кожне поняття репрезентоване через твори таких авторів, як Дана Кавеліна, Стас Волязловський, Крістіна Мельник, Катерина Лисовенко, Даніїл Ревковський, Андрій Рачинський. До концептуальної основи виставки також включені ідеї Ґі Дебора та Поля Вірільо, що розширюють інтерпретаційне поле проєкту.
Василь Артюшенко, ZN.UA
Кураторський задум передбачає, що глядач мандрує експозицією від одного терміна до іншого, занурюючись у змінну структуру мистецького висловлювання, яке реагує на суспільні трансформації та виробляє нову символічну мову часу.
Василь Артюшенко, ZN.UA
До участі в проєкті залучено представників різних поколінь: серед них — Михайло Алексеєнко, Жанна Кадирова, Алевтина Кахідзе, Нікіта Кадан, Роман Мінін, Лада Наконечна, Ярема Малащук і Роман Хімей, Давид Чичкан, Антон Саєнко, fantastic little splash, ruїns collective, SVITER, Р.Е.П., SOSка та багато інших.