Нове дослідження харчових звичок показало, що ще більше українців почали економити на продуктах. У порівнянні із минулим роком показник зріс з 67% до 72%.
На чому економлять українці
Дослідження показало, що понад половина українців економлять на кондитерських виробах, а ще – на рибі та морепродуктах. 47% стали рідше купувати м’ясо і м’ясні продукти, 37% – алкоголь, 26% – молочні продукти.
Жінки частіше відмовляються від солодкого (54%), водночас молодь менш схильна економити на алкогольних напоях (26%).
Таким чином, українці свідомо спрощують споживання, зосереджуючись на базових продуктах і мінімізуючи “емоційні” покупки.
Лише 8% з опитаних відповіли, що не економлять на харчах. Торік цей показник становив 11%.
Найменше скорочують харчові бюджети мешканці Києва та західного регіону, де рівень доходів вищий. Схід і Південь демонструють найбільшу економію.
“Повномасштабна війна зробила харчування для українців не просто фізіологічною потребою, а частиною механізму виживання. Через їжу ми намагаємося впорядкувати життя, знайти стабільність і хоч якусь нормальність у щоденному стресі”, – коментує соціологиня, засновниця і директорка Gradus Research Євгенія Близнюк.