У “Дії” з’явиться помічник на основі ШІ (фото: Віталій Носач, РБК-Україна)
У “Дії” може з’явитись помічник, який працюватиме на основі штучного інтелекту. Планується, що він дозволить українцям швидше та легше розв’язувати ті чи інші питання.
Що може змінитись в “Дії” для користувачів
Про ймовірний запуск в “Дії” помічника на основі штучного інтелекту (ШІ або ж з англійської – АІ) Федоров повідомив ще наприкінці лютого 2024 року.
“Одна з ідей, над якою працюємо, – помічник на основі штучного інтелекту, який допоможе контактному центру відповідати на звернення. Помічника зватимуть Надія”, – розповів тоді урядовець.
Планувалось, що для цього використають “технологічне рішення від однієї з топових міжнародних компаній”.
“Це буде чат-бот нового покоління, який у чаті спілкуватиметься людяною мовою й допоможе розв’язати нескладну проблему. Його основними перевагами будуть швидкість відповіді та економія часу й ресурсів команди підтримки “Дії”, – поділився міністр цифрової трансформації.
За його словами, це буде “революційна технологія не тільки для України, а й для урядів усього світу”.
Допис Федорова від 29 лютого 2024 року про “помічника Надію” (скриншот: t.me/zedigital)
У червні 2024 року Кабінет міністрів України постановою №693 вніс низку змін до положення про Єдиний державний веб-портал електронних послуг.
У документі йдеться, зокрема, про можливість використання порталом “Дія” технологій штучного інтелекту (в межах надання користувачам інформаційної підтримки).
У січні поточного року в Міністерстві цифрової трансформації повідомили про амбітні плани на 2025 рік щодо “Дія.Освіта”:
- впровадити штучний інтелект на платформі спільно з Google;
- створювати ще більше освітніх продуктів для розвитку українців.
А нещодавно – 4 лютого – Федоров повідомив про запуск WINWIN AI Center of Excellence.
За словами посадовця, на базі цього центру спеціалісти:
- розроблятимуть ШІ-рішення;
- інтегруватимуть їх у державний сектор, оборону, медицину, освіту та бізнес.
“Штучний інтелект уже змінює нашу реальність. Щодня ми чуємо про запуск нових АІ-застосунків та сервісів… АІ проникає буквально в усі сфери, і Україна має шанс стати лідером з упровадження АІ”, – вважає міністр.
Серед ключових завдань WINWIN AI Center of Excellence на рік він згадав такі:
- створити механізм розробки пілотних AI-рішень;
- запустити мінімум три AI-продукти;
- розробити національну мовну модель для державних сервісів;
- інтегрувати ШІ в “Дію”, “Мрію”, AI Legal.
“Наша ціль – увійти в топ-3 світові лідери за рівнем упровадження AI до 2030 року. Україна повинна не наздоганяти світові тренди, а створювати їх”, – наголосив Федоров.
Повідомляння щодо запуску WINWIN AI Center of Excellence (скриншот: facebook.com/mykhailofedorov.com.ua)
Дещо згодом міністр цифрової трансформації зробив у своєму Telegram перепост публікації одного з українських медіа, в якому йшлося про плани “Дії” на майбутнє.
Серед них згадувалась, зокрема, й інтеграція штучного інтелекту.
“У “Дії” буде ШІ-помічник, до якого українці звертатимуться, якщо виникнуть проблеми під час взаємодії з державою. Для партнерів, які хочуть інтегрувати сервіси “Дії”, вже працює ШІ-чат-бот “Наталка”, – йдеться у повідомленні видання “Бабель”.
Серед інших новацій у “Дії”:
- сервіси для водіїв (розширення можливостей щодо перереєстрації авто, зміни технічного паспорта, реєстрації авто після розмитнення тощо);
- “еКонсул” (який дозволить українцям за кордоном замовляти закордонний паспорт чи ID-картку, посвідчення водія, картку платника податків, а також забирати документи за місцем перебування);
- “еНотаріат” (електронна система, яка інтегруватиме всі нотаріальні процеси);
- зміна прізвища (запровадження комплексної послуги переоформлення документів при зміні прізвища);
- цифровізація послуг, пов’язаних зі смертю (на першому етапі – отримання свідоцтва про смерть, держреєстрація смерті, передача даних у реєстри та оформлення допомоги на поховання).
Перепост Федорова щодо планів “Дії” у Telegram (скриншот: t.me/zedigital)