Зловмисники масово розсилають повідомлення з фішинговими посиланнями – зокрема, про нібито заблоковані банківські картки, грошову допомогу або зламані акаунти у соцмережах.
Правоохоронці зазначають, що у таких повідомленнях зазвичай пропонують перейти за посиланням і ввести особисті дані, нібито для підтвердження інформації. У результаті шахраї отримують доступ до облікових записів або фінансів жертви.
Це один із найпоширеніших видів кіберзлочинів. Шахраї видають себе за банки, держустанови чи платформи соцмереж, щоб виманити у жертви паролі, логіни, дані банківських карт або навіть SIM-картки.
Як захистити себе:
- не переходьте за підозрілими посиланнями, блокуйте і скаржтесь на джерело;
- не розголошуйте особисті чи банківські дані;
- використовуйте складні паролі та різні для кожного акаунта;
- увімкніть двофакторну аутентифікацію там, де це можливо;
- захистіть свій номер телефону – забороніть віддалений перевипуск SIM-карт або перейдіть на контрактну форму обслуговування;
- скачуйте програми лише з офіційних джерел, оновлюйте систему й використовуйте антивірус.
У разі, якщо ви стали жертвою фішингу, негайно телефонуйте 102 або зверніться до кіберполіції на сайті: cyberpolice.gov.ua.