Поїзди УЗ з Ужгорода євроколією запустили в Братиславу, Будапешт і Відень – прямий рейс, розклад

Україна запустила перші прямі поїзди до Європи євроколією (фото: facebook.com/Віктор Микита)

Сьогодні, 12 вересня, з Ужгорода євроколією вирушили перші поїзди до Європи.

Які прямі рейси з України вирушили сьогодні в Європу

Згідно з інформацією віцепрем’єр-міністра з відновлення України – міністра розвитку громад і територій Олексія Кулеби, сьогодні євроколією вирушили перші поїзди з Ужгорода до Європи.

Він уточнив, що 280 пасажирів поїхали прямими рейсами до:

  • Братислави;
  • Будапешта;
  • Відня.

Подорожувати з України до ЄС стало зручніше (фото: facebook.com/oleksiikuleba)

“Це – початок регулярного сполучення, яке відкриває для українців нові можливості подорожей до європейських столиць”, – наголосив посадовець у своєму Facebook.

Він додав, що цей запуск відкриває “нову сторінку інтеграції України з Європейським Союзом”.

“Українські міста отримують пряме залізничне сполучення з ЄС, а наша інфраструктура стає частиною спільного транспортного простору”, – пояснив міністр.

Євроколія з’єднує Україну з Європою (фото: facebook.com/oleksiikuleba)

Йдеться про такі поїзди:

  • №961/618 “Ужгород – Братислава” (щодня);
  • №146 “Ужгород – Будапешт – Відень” (щодня).

Крім того, окремо з 12 вересня 2025 року стартував новий маршрут №644/647 євроколією: “Захонь – Берегове – Боржава”.

“Він напряму поєднає Берегове із залізничним вузлом у Захоні, звідки відправляються поїзди по всій Угорщині”, – поділився урядовець.

Кулеба повідомив також, що з грудня 2025 року – після оновлення графіка – пасажирам буде запропоновано зручні стиковки з внутрішніми рейсами (у тому числі – більше нічних поїздів).

Нові поїзди – зручні для пасажирів (фото: facebook.com/oleksiikuleba)

Насамкінець міністр нагадав, що будівництво та запуск проекту стали можливими завдяки співпраці “Укрзалізниці” й Міністерства розвитку громад і територій, а також підтримці Європейської Комісії (програма Connected Europe Facility) і Європейського інвестиційного банку.

“Дякую українським залізничникам і нашим європейським партнерам, які зробили можливим цей проект. Це перша колія євростандарту, яку в сучасній історії України побудували з нуля“, – підсумував експерт.

Публікація Кулеби (скриншот: facebook.com/oleksiikuleba)

Тим часом заступник керівника Офісу президента України Віктор Микита повідомив, що запуск перших поїздів з України євроколією – “важлива подія, яка демонструє практичну інтеграцію України до європейської спільноти”.

“Разом із заступником міністра зовнішньої економіки та закордонних справ Угорщини, парламентським державним секретарем Левенте Модьором і заступником міністра закордонних справ України Олександром Міщенком дали старт першому потягу №146, який сьогодні вирушив новозбудованою вузькою євроколією”, – поділився посадовець у своєму Facebook.

За його словами, йдеться про:

  • єдиний європейський стандарт транспортної інфраструктури;
  • єдині правила;
  • єдині вимоги до комфорту та обслуговування.

“Усе це тут і зараз, для українців та іноземців у незалежній країні”, – додав Микита.

Перший потяг №146 вирушив новозбудованою вузькою євроколією (фото: facebook.com/Віктор Микита – Заступник Керівника Офісу Президента України)

Він зауважив: “люди добре знають, що цей напрямок є надзвичайно завантаженим в усіх пунктах пропуску. А пересадки, котрі раніше доводилося робити в Чопі, були не надто зручними й займали певний час”.

“Відсьогодні кожен може обрати поїзд для подорожей, який з’єднав Ужгород зі столицями Угорщини й Австрії та курсуватиме щоденно”, – наголосив представник ОП.

Публікація Микити (скриншот: facebook.com/Віктор Микита – Заступник Керівника Офісу Президента України)

За яким розкладом рухаються запущені поїзди до ЄС

Дещо згодом у прес-службі АТ “Укрзалізниця” у Facebook підтвердили, що запуск прямих рейсів з Ужгорода до Братислави, Будапешта та Відня став можливим завдяки будівництву колії європейського стандарту – вперше за часів незалежності України – між Чопом та Ужгородом.

Крім того, пасажирам розповіли про розклад руху цих поїздів.

Поїзд №961/618:

  • Ужгород (8:09) – Братислава (18:33);
  • Братислава (11:27) – Ужгород (22:35).

Поїзд №146:

  • Ужгород (8:09) – Будапешт (14:20) – Відень (17:20);
  • Відень (10:42) – Будапешт (13:19) – Ужгород (22:35).

Зазначається, що квитки доступні:

  • у застосунку УЗ;
  • на сайті “Укрзалізниці”;
  • на сайтах угорських і словацьких залізниць.

Публікація УЗ (скриншот: facebook.com/Ukrzaliznytsia)

Джерело

УгорщинаУкрзалізниця