Паспорт громадянина України у формі книжечки зразка 1994 року й надалі є дійсним документом, і законодавство не встановлює кінцевої дати його чинності.
У ДМС наголосили: якщо паспорт-книжечка не пошкоджений та містить актуальну інформацію, обмінювати його на ID-картку власник може за власним бажанням. Обов’язкової заміни таких документів немає.
У яких випадках оформлюють ID-картку
Згідно з чинним законодавством, паспорт у формі картки видають у випадках:
- оформлення документа вперше після досягнення 14 років;
- втрати або викрадення паспорта;
- закінчення строку дії ID-картки;
- зміни персональних даних;
- виявлення помилки в документі;
- непридатності паспорта до використання;
- коли власник паспортної книжечки не вклеїв фото після 25 чи 45 років у визначений законом місячний термін (з урахуванням особливостей дії воєнного стану).
Також паспорт-книжечку обмінюють на ID-картку у всіх випадках, коли потрібна її заміна – зокрема при псуванні документа чи отриманні РНОКПП.
Чи можуть і далі видавати паспорти-книжечки
Видача паспортів старого зразка все ще можлива, але лише у виняткових випадках – за рішенням суду, яке зобов’язує ДМС оформити документ зразка 1994 року.
У Міграційній службі підкреслили, що паспорти-книжечки не втрачають чинності автоматично, а їх заміна на ID-картку залишається добровільною, окрім передбачених законом підстав.