В Україні кількість дітей, які навчаються в школах в очному форматі (офлайн), зростає із року в рік. Це є ключовим для подолання освітніх втрат – прогалин у знаннях і вміннях, які загострилися через війну.
Як зросла кількість учнів, які навчаються очно
Згідно з інформацією посадовця, кількість учнів, які навчаються очно, зросла:
- на 11,7% – порівняно з вереснем 2024 року;
- на 18,4% – порівняно з 2023 роком.
Лісовий наголосив, що саме очне навчання є ключовим для подолання освітніх втрат – тих прогалин у знаннях і вміннях, які загострилися через війну.
“Обстріли, тривоги, стрес і постійні вимушені зміни формату навчання неминуче впливають на здатність дітей зосереджуватися, сприймати матеріал і розвиватися у стабільному темпі”, – пояснив міністр.
Він визнав, що подолання освітніх втрат – довготривала робота, яка потребує уваги держави, підтримки партнерів і щоденної участі кожного вчителя.
“Від того, наскільки послідовно ми діятимемо зараз, залежить якість фахівців, які формуватимуть економіку, культуру й технології повоєнної України”, – повідомив фахівець.
Освітнє відновлення в Україні
Наступний крок, за словами очільника МОН, – дати школам інструменти, які допоможуть учням надолужити освітні втрати.
“Відвідав презентацію SavEd, де були представлені не тільки рішення, а й перші результати їхнього проекту “Освітнє відновлення для України – тестування надолуження освітніх втрат у цифрових освітніх центрах”, що впроваджується за фінансової підтримки Європейського Союзу”, – поділився урядовець.
Він повідомив, що проект мав три основні напрями:
- заняття з надолуження освітніх втрат у цифрових освітніх центрах (які охопили 5 665 дітей);
- безоплатні відкриті вебінари з подолання освітніх втрат для вчителів з усієї України;
- розроблення методичних посібників для подолання освітніх втрат з української, англійської мов, математики, історії України та громадянської освіти.
“Посібники будуть доступними в цифровому форматі та є безоплатними для вчителів”, – уточнив Лісовий.
Він пояснив, що ці рішення “забезпечують педагогів готовими інструментами та методиками, які можна одразу застосовувати на уроках, щоб відновлювати прогалини в знаннях учнів”.