Національний цирк України під час війни скорочує у своїх програмах класичну клоунаду і віддає перевагу пантомімі, оскільки класичні клоуни із червоним носом все менше цікавлять українського глядача.
Менше класичних клоунів – через “смак” глядача і війну
“Творче життя – це креативний процес. Ми оцінюємо репертуар, виходячи з потреби споживача. Він приходить і голосує купленим квитком, визначає нашу популярність в суспільстві. Зменшення участі клоунів – вимога часу і війни, а ще – смакового сприйняття українського суспільства”, – пояснив Корнієнко.
Класичний клоун змінює форму
Корнієнко зазначив, що традиційна клоунада, де один страждає, а інший його б’є, вже не відповідає сучасним естетичним вимогам глядачів.
“Це “смакова” категорія. У певний період клоуни почали переходити більше на пантоміму – це неймовірне вміння пластикою тіла розповідати художньо-творчі сюжети, передавати драматургію”, – додав очільник цирку.
Також він наголосив, що класична клоунада вже перегорнула сторінку свого життя.
“У нашому цирку у 2026 році її не шукайте”, – заявив директор.
Нові формати і інновації
Натомість у новій програмі цирку поєднують інтерактив із глядачем, анімацію та повітряний жанр.
“Ми впроваджуємо новації, за нашою роботою уважно стежать інші режисери, постановники, світові імпресаріо, продюсери. Мені цікаво бачити, як наші ноу-хау вже впроваджують в інші проекти”, – розповів Корнієнко.