Мультфільми для дітей – принцеса Уельська презентує анімаційні фільми для розвитку – новини культури

Проєкт покликаний наголосити на цінності щоденних емоційних зв’язків із дитиною.

Фонд Центру раннього дитинства, заснований принцесою Уельською Кетрін у 2021 році, презентував серію анімаційних фільмів, що покликані сприяти кращому розумінню важливості соціального та емоційного розвитку дітей у ранньому віці. Відео розміщено на YouTube, вони вже доступні для вільного використання родинами, благодійними організаціями та фахівцями з дошкільної освіти, повідомляє The Telegraph.

“Нові анімаційні фільми від Центру раннього дитинства демонструють, як дорослі можуть створювати турботливі, люблячі взаємодії з дітьми, допомагаючи сприяти соціальному та емоційному розвитку в їхні найперші роки”, – заявила принцеса Уельська у відеозверненні, супровідному до запуску серії, і додала: “Ці основні соціальні та емоційні навички є важливими для формування здорових стосунків і є фундаментальними будівельними блоками, які можуть допомогти нам у житті”.

Фонд презентував сім анімаційних роликів – короткі тематичні відео, створені із залученням провідних науковців і творчих митців. У межах проєкту використовуються різні стилі анімації, а самі ролики перекладені валлійською мовою та адаптовані для перегляду з використанням британської жестової мови. У відеозверненні принцеса висловила сподівання, що проєкт сприятиме побудові більш здорових і свідомих суспільств у майбутньому.

“Раннє дитинство пропонує священну можливість змінити наші суспільства на краще, і, розвиваючи ці навички у наших немовлят і дітей, ми виховаємо молоде покоління, краще підготовлене до майбутнього”, – зазначає авторка.

Серіал охоплює шість ключових тем, пов’язаних із формуванням психоемоційної стійкості у дітей:

  • розвиток емоційно здорового мозку;
  • розпізнавання та регуляція сильних емоцій;
  • взаємодія з іншими людьми;
  • підтримка раннього навчання;
  • створення простору для зв’язку;
  • значення “спільного управління почуттями” дорослими разом з дитиною.

У фільмах наголошено також на важливості уповільнення у спілкуванні з дитиною. Потрібна усвідомлена присутність дорослого та вербальна й невербальна взаємодія.

Хоча теми цифрової поведінки прямо не згадуються, анімації непрямо застерігають від надмірного використання екранів, акцентуючи на потребі живого контакту. Важливо звертати увагу на те, що саме маленькі діти роблять, а також передавати своїми діями відчуття безпеки та цінності.

Консультантами проєкту виступили професори Пітер Фонагі та Сем Васс – провідні фахівці у сфері дитячої психології та нейронауки. Центр раннього дитинства також планує активну інтеграцію матеріалів у навчальні програми університетів та практичну роботу різних спеціалізованих організацій у всій Великій Британії.

У червні принцеса Уельська особисто провела творчий семінар у межах фонду, де зустрілася з ілюстраторами серії та фахівцями з раннього розвитку. Як підкреслили у Кенсінгтонському палаці, вона була “тісно залучена до всіх етапів” створення серіалу.

За результатами соціологічного дослідження, проведеного Центром раннього дитинства у 2024 році, 94% дорослих у Великій Британії вважають соціальні та емоційні навички важливими для щасливого дорослого життя. Водночас 42% опитаних зізналися, що мають”мало або взагалі не мали уявлення про те, як ці навички розвиваються в ранньому дитинстві”. Запуск нової серії анімаційних фільмів має на меті подолати саме цей розрив, надаючи доступні, візуально зрозумілі ресурси для ширшого кола користувачів.

Нещодавно повідомлялося, що надмірний скролінг у соцмережах погіршує здатність дітей зосереджуватись і формує звичку до короткочасної уваги. На це звертають увагу як науковці, так і технологічні лідери. Експерти наголошують, що короткий контент негативно впливає на розвиток мозку та емоційної стабільності в дитинстві.

Джерело