Митний контроль в поїзді УЗ інколи проходить без довгих зупинок – як проїхати кордон швидко
У деяких потягах УЗ прикордонники працюють “на ходу” (кадр із відео: youtube.com/ProUA)
Вже зараз у деяких потягах “Укрзалізниці” прикордонне оформлення (перевірка документів) громадян відбувається без зупинок – прямо під час руху. З наступного року таких поїздів стане ще більше.
В яких потягах УЗ проїхати кордон можна швидше
Представник ДПСУ нагадав, що зараз “прямо під час руху прикордонне оформлення відбувається в потягах “Інтерсіті”.
“Але ця практика, за рішенням Кабінету міністрів, з початку наступного року буде поширена на ще дев’ять пар потягів. Загалом – на 18 рухомих складів, які їдуть на виїзд і на в’їзд“, – поділився Демченко.
Він повідомив, що “систему поширять на ці потяги, починаючи з січня” 2026 року.
“Після того, як це буде протестовано всіма причетними до цього контролюючими службами – прикордонниками, митниками, “Укрзалізницею”, – пояснив речник ДПСУ.
Це стосуватиметься, за його словами, потягів “Інтерсіті”, які рухаються до Польщі (режим прискореного контролю запрацює спершу у поїздах “Київ – Перемишль” і “Київ – Хелм”).
В цілому ж, згідно з рішенням уряду, йдеться про:
- 10 потягів у напрямку Перемишля;
- чотири пари потягів – загалом 8 – у напрямку Хелма.
Чи вплинула система EES на пасажиропотік на кордоні
Демченко розповів, що нова система в’їзду/виїзду до Шенгенської зони – EES – вже впроваджена:
- в усіх пунктах пропуску Польщі на кордоні з Україною;
- в усіх пунктах на кордоні з Україною з боку Угорщини;
- частково – в Румунії та Словаччині.
“У цих двох країнах – Румунії та Словаччині – процес підключення нових пунктів пропуску ще буде тривати”, – зауважив представник ДПСУ.
Водночас він повідомив, що “якогось зменшення інтенсивності руху через нову систему в’їзду/виїзду в країнах Європи, на щастя, не відмічається“.
“Звісно, коли у людей відбирають дані для внесення до цієї системи (це – відбитки пальців і фото, інформація про паспортні документи), це займає трішки більше часу. Але не так критично, щоб воно зменшувало інтенсивність пасажиропотоку”, – підсумував Демченко.