Метро на Троєщину у Києві – чи могли його збудувати ще за СРСР
Метро на Троєщину могло з’явитися ще за радянських часів, однак і тоді, і зараз головна проблема – не технічні можливості, а брак обґрунтування за пасажиропотоком.
Чому не збудували метро ще в СРСР
Північний міст, що з’єднує лівий та правий берег Києва, дійсно могли спроєктувати з урахуванням лінії метро. За словами експерта, тодішні планувальники не могли довести доцільність будівництва підземки на Троєщину через недостатній пасажиропотік. До того ж усі подібні рішення затверджувалися у Москві.
“Є легенда, що Москва не дозволила Києву мати 6 або 7 вагонів у потягах метро, бо вважали його селом, а Москву – містом. І в обох не може бути однакової системи”, – зазначає Беспалов.
Після 2015 року Світовий банк запропонував альтернативні рішення для Троєщини – серед них метробус (BRT), легкорейковий транспорт і метро. Однак навіть сучасні розрахунки показали, що попит на метро тут невисокий – близько 200 тисяч пасажирів на день, тоді як “червона” гілка перевозить понад 600 тисяч.
Що могло б спрацювати
Найкращим варіантом для району виявилися сучасні трамвайні системи – з довгими вагонами, окремими коліями та легким мостом через Дніпро. Такий проєкт міг би коштувати лише 20-40 мільйонів доларів, але його так і не реалізували.
“Метро на Троєщину могло б обійтися у 2 мільярди доларів. Але є системи за пів мільярда, які працювали б не гірше”, – каже експерт.
Троєщина – найбільш густонаселений спальний район Києва, який досі не має повноцінного швидкісного транспорту.
Проєкти швидкісного трамваю можуть повернутись у фокус міської влади як більш реалістична альтернатива метро.