Компанія за 2025 рік, ймовірно, заробила понад 2 мільйони доларів на українській аудиторії.
Серед двадцятки найпопулярніших дитячих YouTube-каналів, зареєстрованих в Україні, половина – україномовні. Водночас у десятці лідерів переважає російськомовний контент. Перше місце займає канал “Маша та Ведмідь” з 18 мільйонами підписників, який формально позиціонується як український, але створений російською студією “Анімаккорд”, повідомляє ДетекторМедіа.
Лише за 2025 рік канал набрав понад 800 млн переглядів. Усі серії озвучені українською, в описі сторінки вказана Україна, а також посилання на Facebook-сторінку з 8,5 млн підписників з описом: “Всім-всім, хто обожнює українську мову, ласкаво просимо в офіційну спільноту Маші і Ведмедя!”, але ця сторінка з 22 лютого 2022 року не оновлювалася. Водночас в описі YouTube-каналу залишаються активні посилання на сайт із доменом .ru та сторінку у російській соцмережі “ВКонтакті”.
Анімаційний серіал “Маша та Ведмідь” транслювався в Україні ще до повномасштабної війни – раніше його показували телеканали “Інтер” та “1+1”. У 2017 році Держкіно розглядало питання про правомірність його виходу в ефір через елементи російської пропаганди.
Після блокування монетизації для користувачів із Росії у 2022 році компанія-власник створила низку мовних версій – від англійської до французької та української. Завдяки цьому канал продовжив приносити прибуток правовласникам. За словами Ольги Тищук-Вольської, керівниці Tyshchuk Digital HUB, середній RPM – ціна за тисячу комерційних переглядів для цього контенту може становити близько 3 доларів. Таким чином, лише за 2025 рік російська компанія могла заробити на українській аудиторії приблизно 2,4 млн доларів.
Аналітики відзначають, що серед 50 провідних дитячих каналів на YouTube можуть бути й інші російські проєкти з українським маркуванням, але встановити кінцевих власників без офіційних документів неможливо. Експертка також навела приклад із каналом Booba, який формально зареєстрований у США, але фактично створюється продакшеном у Москві та заробляє на західній і українській аудиторії.
Водночас у списку є й українські успішні проєкти. Так, канал “З любов’ю до дітей” набрав понад 614 млн переглядів у 2025 році та став другим за популярністю після “Маші та Ведмедя”. Його створили львівські автори, зокрема музикант Назар Савко, який позиціонує його як альтернативу іноземному дитячому контенту. Канал орієнтований на наймолодших глядачів і пропонує різні пісні та руханки. Серед 50 найпопулярніших каналів присутні також проєкти українських медіагруп “1+1” та Суспільного.
Інший сегмент становлять канали для підлітків. Серед них переважає російськомовний контент: Amelka Karamelka, Fast Sergey, “Алекс и Машинки”. Канал My Little Nastya, який раніше був російськомовним, нині перейшов на українську. У топі є також кілька англомовних проєктів, зокрема Ali Baba та Sandy the Sticker.
Принцеса Уельська Кетрін презентувала серію анімаційних фільмів, щоб підкреслити важливість емоційного та соціального розвитку дітей у ранньому віці. Ці анімаційні ролики, створені за участі провідних науковців, є у вільному доступі та мають на меті допомогти батькам створювати якісну взаємодію з дітьми, що є фундаментальними для формування здорових стосунків у майбутньому.