Лікарська помилка – у яких випадках можна вимагати компенсацію за неправильний діагноз
Неправильний діагноз у лікарні може мати серйозні наслідки для здоров’я пацієнта. Але компенсацію за лікарську помилку можна отримати лише у певних випадках.
Компенсація – лише через суд
НСЗУ наголошує, що встановлення факту лікарської помилки і призначення компенсації не входить до її повноважень. Але пацієнт має право вимагати відшкодування шкоди, якщо через помилку лікаря постраждало його здоров’я або майновий стан. Це закріплено в Конституції України, Цивільному кодексі та законах про охорону здоров’я і права споживачів.
Якщо ви зіткнулися з порушенням з боку медперсоналу, насамперед слід звернутися до головного лікаря закладу. Якщо проблема не вирішується – можна подати скаргу до:
- департаменту чи управління охорони здоров’я вашого регіону,
- гарячої лінії МОЗ – 0 800 505 201,
- контакт-центру безоплатної правової допомоги – 0 800 213 103.
Якщо є підозра, що помилка лікаря – результат недбалості, яка завдала серйозної шкоди, можна звертатися до поліції.
Коли допоможе НСЗУ
НСЗУ приймає скарги, якщо порушено право на безоплатну медичну допомогу – наприклад, коли вам відмовили в наданні послуг або вимагали оплату за ліки чи процедури. Подати скаргу можна:
- за номером 16-77;
- на email: info@nszu.gov.ua;
- поштою: просп. Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073;
- особисто на прийомі громадян.
У зверненні важливо чітко вказати деталі події, назву лікарні, імена медиків, які порушили ваші права, описати ситуацію та надати докази (чеки, фото, контакти свідків). В НСЗУ наголошують, чим більше фактів ви надасте, то вищі шанси на позитивний результат і повернення коштів.