Купівля нового авто в Україні – основні ризики та переваги
Стійкий стереотип – вживаний автомобіль має бути максимально молодий і з мінімальним пробігом. Звідки взялося таке твердження і що насправді з ним не так?
Чому молодий автомобіль краще
Взагалі-то критеріїв підбору вживаної машини два – не тільки вік, а й пробіг. Який теж бажано мати якомога меншим. Але пробіг, як відомо, доволі легко змотати, а змінити вік неможливо – ані в паперах, ані в реальності.
Власне, плюсів у молодої роками вживаної машини більше.
- Кузов. В першу чергу молода машина хороша тим, що в її кузові ще немає корозії. А якщо є, то лише в мінімальному, початковому стані. Як відомо, саме стан кузова визначає строк життя автомобіля. І при тому кузовний ремонт є найдорожчим з усіх видів ремонту.
- Матеріали. Важливо, що у молодого роками екземпляра ще “свіжі” всі конструкційні матеріали (пластики, композити, гума). Адже саме від них великою мірою залежить працездатність датчиків, надійність системи охолодження та інших вразливих до старіння компонентів.
- Пробіг. Молода машина автоматично має більше шансів на реально малий пробіг: проїхати на рік більше 50 – 60 тисяч км пересічному користувачеві малореально.
Таким чином, молода роками машина приваблива для покупця за кількома важливими причинами: вона складається з молодих компонентів і дає покупцеві отримати машину з великим залишком ресурсу.
Фото: молодий за роками автомобіль може приховувати ряд проблем для нового власника (media.vw.com)
Реальний стан авто
Якщо йдеться про автомобіль одного з останніх поколінь, не дуже важливо, скільки саме машині років і які показання на її одометрі – не менш суттєво, в якому стані перебуває конкретний екземпляр.
Автомобіль, за яким ретельно доглядали, зазвичай служить довше, ніж менш уживаний, але занедбаний власником. Є достатньо методик та інструментів, щоб визначити реальний стан вживаної машини.
Ще один ключовий аспект – режим експлуатації авто і його сервісна історія. Добре, якщо машина більшу частину своїх кілометрів проїхала швидкісними трасами у сталих режимах. Так само як і вчасні заміни олив, витратних деталей і своєчасні технічні інспекції.
Історія автомобіля
Для детального аналізу стану автомобіля через його історію можна вжити певних заходів. Наприклад, “родословну” автомобіля можна прослідкувати в офіційного дилера, у базах страхових компаній, центрах реєстрації, в тому числі і закордонних.
І до речі, чим молодшою буде машина, тим більше шансів здобути достовірну інформацію про її пробіг, попередні аварії, ремонти та інші значущі моменти.
Мінуси молодого авто
Проте, скромний вік – не гарантія прийнятного стану машини. Перш за все тому, що є кілька іпостасей, в яких автомобіль середнього за європейськими мірками класу може за два-три роки повністю виробити ресурс двигуна і трансмісії.
Наприклад, це лізингові машини з корпоративних парків, транспорт різного роду мерчендайзерів і торгових представників, зрештою, таксі, які в розвинених країнах довго зберігають у гарному вигляді інтер’єр та екстер’єр.
На цьому фоні недобросовісні маклери свідомо обирають на закордонних аукціонах максимально молоді машини з максимально великим пробігом (тобто дуже дешеві).
І користуючись прихильністю водіїв до авто молодого віку, такі нечесні перекупники змотують показники одометра, щоб легко знайти покупця на екземпляр з гранично зношеними мотором, коробкою передач і ходовою частиною.
Фото: невеликий вік авто – не гарантія його надійної роботи (Getty Images)
Висновок
Реальний стан машини – ось що має бути останнім чинником, який впливає на рішення щодо покупки. Хоча починати вибір варто справді з наймолодших екземплярів – вони таки мають дещо, чого не знайти на машинах поважного віку.