Двірники авто зламалися у дорозі

Їхати в дощ без склоочисників не можна – і небезпечно, і ПДР не дозволяють. Що можна зробити, якщо поламка станеться далеко від дому?

Неадекватна робота склоочисника крім дискомфорту для зору, може виявитись просто небезпечною, адже без двірників водій робиться незрячим. І добре, якщо це станеться не під час обгону по зустрічній смузі.

Якщо зламалися двірники

Негаразди у цього нехитрого пристрою бувають кількох типів, і ми зараз розглянемо кожен з варіантів.

Двірники не вмикаються (зупинилися). Перевірте запобіжник. Він може спровокувати відмову і пі час роботи щіток, і в перший момент після увімкнення. Але майте на увазі, що запобіжник буде винним тільки тоді, коли двірники не виказують жодних ознак життя. При тому, запобіжник, бува, не власне перегорає, а й створює проблеми через окислені контакти – свої чи у гнізді блоку запобіжників. Щоб зрозуміти, який саме запобіжник слід перевіряти, вивчіть написи на кришці коробки, в заводській інструкції чи в інтернеті.

Склоочисники то працюють, то не працюють. Це схоже на порушений контакт в штекерах проводки або на обрив дротів. В польових умовах, та ще під дощем, розібратись з такою поламкою непросто. Доведеться проінспектувати усі штекерні роз’єми на джгуті, що веде до моторчика склоочисників, і знайти всередині корозію, білі та зелені окисли. Контакти треба буде промити або зачистити, але на короткий час може допомогти багатократне роз’єднання та з’єднання колодок. Обриви дроту просто в дорозі можна усунути тільки якщо він стався на помітному місці, в інших випадках доведеться діставатись до майстерні автоелектрика.

Двірники погано очищують скло. Найчастіше причина – в листочку, гілочці чи в іншому дрібному смітті, що потрапило під щітку чи в її каркас. Взимку, особливо при непрогрітому лобовому склі, це може бути крига. Також проблеми може створювати щітка, яка надмірно зносилася: розхитаний каркас, стреті грані гумових вій а то й їхні пориви. Якщо нової щітки для заміни немає, як тимчасове рішення в багатьох моделях можна переставити на водійську сторону двірник з правої сторони скла або з заднього вікна (кузов хетчбек). Подібні негаразди з очищенням скла трапляються через послаблення пружини повідця чи через її блокування кригою. Лід можна прибрати, а стару пружину доведеться заміняти, причому найчастіше це робиться разом з повідцем.

Склоочисники рухаються повільно або ривками. Приготуйтесь обирати з кількох причин: порушення контактів у проводці, розхитування кріплення повідця до його осі, зношення щітки. Якщо машина доволі стара, а такий спосіб може даватись взнаки зношення двигуна, шарнірів та підшипників всього механізму склоочисника (трапеції). З цього переліку проблем в польових умовах водієві вдасться хіба що заміна щітки.

Коротко

Насамкінець висловимо може і банальну, але правильну думку: щоб склоочисники не підвели в незручний момент, в негоду і далеко від дому, на неновій машині за ними слід доглядати. І догляд цей елементарний: як тільки під час роботи помітите якісь відхилення у роботі щіток, не чекайте розвитку проблеми, відразу прямуйте на СТО чи розбирайтесь з симптомами самі. А власне щітки варто міняти як мінімум раз на рік, наприклад, після зимового сезону, протягом якого вони зазнавали найбільш суворі випробування.

При підготовці статті були використані матеріали Autocentre та “Autobіld Україна”.

Джерело