Джекі Чан Брюс Лі та ШІ – Китай відновить 100 фільмів про кунг-фу за допомогою штучного інтелекту

Джекі Чан, Брюс Лі та ШІ: у Шанхаї стартував проєкт цифрового перезавантаження кіно про кунг-фу

На 27-му Шанхайському міжнародному кінофестивалі презентували масштабну ініціативу з цифрового відродження китайської культурної спадщини – проєкт “Спадщина кіно кунг-фу”. Китайський кінофонд у партнерстві з медіакомпаніями планує відреставрувати за допомогою штучного інтелекту 100 класичних стрічок, серед яких – “Кулак люті”, “Великий бос”, “Одного разу в Китаї”, “П’яний майстер” та інші, передає Variety.

“Від Брюса Лі до Джекі Чана, від “Тигра, що крадеться, дракона, що зачаївся” до “Вовка-воїна” – ці фільми показали світові життєву силу та дух китайського народу. Вони – наші кінематографічні візитні картки для світу”, – наголосив голова Китайського кінофонду Чжан Цілінь.

Проєкт передбачає покращення якості зображення та звуку, але збереження оригінального стилю та драматургії. Для першого етапу відновлення вже обрано десять фільмів, на реставрацію яких виділено 100 мільйонів юанів (приблизно 13,9 млн доларів).

“Штучний інтелект – це пензель, але креативність – це душа. Класичні фільми про кунг-фу втілюють духовну основу Китаю. Ми запрошуємо світ долучитися до цього культурного та технологічного перезавантаження”, – зазначив Тянь Мін, голова компанії Canxing Media.

Окремо на фестивалі відбулася прем’єра анімаційного фільму “Краще майбутнє: Кіберкордон”, який став першим у світі повнометражним проєктом, створеним повністю за допомогою генеративного ШІ. Фільм є футуристичним переосмисленням культового кримінального сюжету Джона Ву.

“Увесь цей анімаційний фільм був створений лише 30 людьми. Виробничий цикл перейшов з років на місяці”, – підкреслив продюсер Чжан Цін.

Фільм був створений за допомогою технологій Quantum Animation за повним циклом: від сценарію та моделювання до фінальної анімації та рендерингу. За словами Чжана, цей формат відкриває перспективи для створення зовсім нових китайських кінопродуктів.

“Чому найбільші файтинги світу не китайські, якщо всі вони запозичують китайські прийоми? Нам потрібно створити наступний Street Fighter на основі наших власних героїв, таких як Вонг Фей-хунг чи Нечжа”, – зазначив продюсер.

Китайська влада підтримує ініціативу через політику, спрямовану на розвиток генеративного ШІ. Хе Тао з Національної адміністрації радіо та телебачення нагадав про важливість “Тимчасових заходів щодо управління генеративним ШІ” (2023) та правил маркування ШІ-контенту (2025) для підтримки в медіасекторі здорового розвитку штучного інтелекту.

“Штучний інтелект – це не інструмент, це нова інфраструктура. Він трансформує сценарний процес, спецефекти, дубляж і розповсюдження. У короткометражках та мікродрамах ШІ вже став стандартом”, – сказав Хе Тао.

Для навчання нових кадрів у Шанхаї створено міжгалузевий центр підготовки, який приєднається до подібних центрів у Сіані, Ухані та Сямені. Національні рендер-ферми в Гуйчжоу вже скоротили час візуальної обробки з понад року до однієї доби. Завершення заходу було емоційним: вшанували ветеранів китайського кіно, зокрема Юй Жунгуана, Чжан Тана та Юаня Хуна. 

“Фільми про кунг-фу – це зростання, дух і гідність. За допомогою ШІ ми не стираємо минуле – ми даємо йому друге дихання”, – додав сценарист Чжан Тан.

Глобальний інтерес до використання ШІ в кіно стрімко зростає. На AI Film Festival (AIFF), що пройшов 5 червня в Нью-Йорку, кількість заявок від режисерів за три роки зросла в 20 разів – з 300 у 2023 році до 6000 у 2025-му. За словами CEO компанії Runway Крістобаля Валенсуели, сьогодні мільйони людей створюють мільярди відео за допомогою інструментів, про які лише мріяли. Переможцем цьогорічного AIFF став фільм Total Pixel Space, а до десятки фіналістів увійшов український короткий метр Distance Between Two Points Of Me – емоційний відеоесей про втрату дому та відчуження.

Джерело

Китай