
Сьогодні в Україні є люди, які досі не вірять у технологічний прогрес і хвилюються через те, що їх можуть “швидко ідентифікувати”. При цьому “Дія” не “створює” якісь записи, не відслідковує геолокацію, лише підтягує інформацію з різних реєстрів – для зручності користувача.
Як “Дія” підвищує цифрову грамотність українців
“Ми працюємо над цифровою грамотністю, це – окремий трек”, – повідомила експерт.
Вона нагадала, що для цього навіть є спеціальний портал “Дія. Освіта”, де містяться різноманітні серіали й тренінги, які “дозволяють підвищувати цифрову грамотність”.
“Але дійсно є люди, які не вірять в технологічний прогрес. Якщо сказати м’яко, вони відмовляються навіть від ідентифікаційних номерів, щоб нібито їх не можна було швидко ідентифікувати”, – поділилась Коваль.
Проте насправді, за її словами, “це тільки погіршує для них можливості”.
Що відомо про роботу “Дії” з різними реєстрами
Заступниця міністра повідомила, що “кожен громадянин є в реєстрі”.
“Бо в людини є паспорт, як мінімум, якісь інші документи. Багато людей думає, що цього немає. І нібито якщо завантажити “Дію”, тоді десь ці записи створяться, а не навпаки”, – розповіла вона.
Тим часом в реальності “Дія” тільки підтягує для зручності самої людини все те, що вже й так є – у різних реєстрах”.
“Дія” створена лише для спрощення життя українців. Це – її основна мета. І щоб було зручно взаємодіяти з державою”, – наголосила Коваль.
Чому “Дія” лякає декого з військовозобов’язаних
Спеціаліст повідомила, що “Дія” не відслідковує геолокацію людини.
“Деякі військовозобов’язані бояться встановлювати “Дію”, бо бояться, що за ними приїде ТЦК (територіальний центр комплектування та соціальної підтримки, ТЦК та СП, – Ред.)”, – визнала заступниця міністра.
Водночас вона наголосила: “Це так не працює”.
“У нас немає функціоналу відстеження. Це – міфи, які розганяються в певних колах”, – додала експерт.
Вона зауважила, що з такими категоріями людей намагаються працювати.
“Це – дуже важко. Але ми нікого не змушуємо користуватися цифровими інструментами. Є завжди якісь альтернативи”, – поділилась Коваль.
Які послуги можна отримати лише онлайн
Насамкінець заступниця міністра розповіла про “принцип Digital by first, by default”.
“Є такі речі, які в папері вже ніколи не запустяться. Якщо люди хочуть цим користуватися, отримати якусь допомогу, полегшити собі якусь процедуру, тоді вони або завантажать “Дію”, або ні. Це завжди їхній власний вибір”, – зазначила фахівець.
Вона пояснила, що говорячи про такі послуги (які є в онлайні та відсутні офлайн), варто згадати:
- виплату національного кешбеку;
- пуші (сповіщення) в “Дії”;
- подачу заяв у Міжнародний реєстр збитків;
- подачу заяв на отримання виплат по Ветеранському спорту.
“А також ще кілька, які будуть доступні у найближчий час”, – підсумувала Коваль.