Головний інженер КП “Київський метрополітен” Арсен Ісаков розповів про будівництво у столиці метро на Виноградар. Так, одне з проектних рішень є нестандартним і застосовуватиметься “вперше в Україні”.
Як будується метро на Виноградар у Києві
Ісаков розповів, що роботи в межах будівництва метро на Виноградар у столиці ведуться в цілому на шести майданчиках.
“Станом на сьогодні взагалі багато робіт було зроблено. В нас є вже готовий правий тунель – від станції метро “Сирець” до станції “Мостицька”. Відбуваються підготовчі роботи на шести майданчиках – до різного об’єму робіт”, – поділився головний інженер.
На одному з майданчиків, за його словами, виконуються роботи зі зведення вертикального стволу.
“Ми робимо вертикальний ствол для того, щоб у майбутньому (коли буде побудований вже лівий тунель – від станції “Сирець” до станції “Мостицька”), ми могли тунелепрохідницький комплекс потім звідти витягнути”, – пояснив експерт.
Також на об’єкті будується (заливається) моноліт тунелю, де згодом ходитимуть (курсуватимуть) поїзди.
Крім того, в межах будівництва метрополітену:
- здійснюють підготовчі роботи для того, щоб продовжувати заливати моноліт тунелю;
- ведуться роботи з облаштування гідроізоляції;
- підготовчі роботи та будівництво тягово-знижувальної підстанції тощо.
“Тут дуже багато всього відбувається”, – наголосив Ісаков.
Він зауважив, що один із шести майданчиків є особливо цікавим.
“Тут вперше в Україні будується дворівневий тунель. Це рішення – нестандартне. Але воно цікаве і викликане саме тим, що ми знаходимося у щільній дуже забудові. Де у нас немає багато простору… Саме тому тут такі були проектні рішення застосовані”, – пояснив інженер.
За його словами, через брак простору будувати тунелі “в класичному стилі” можливості немає.
“Простору тут немає. Тому ми не можемо в класичному стилі будувати паралельно, в одній площині два тунелі. Вони на початку там будуються, як зазвичай – паралельно один одному ідуть. Але потім вони сходяться і виходять на два рівні (один над одним)”, – розповів спеціаліст.
Він зауважив, що під час будівництва погодні умови не є вирішальним фактором, який впливає на швидкість процесів.
“Погодні умови не є вирішальним фактором, який впливає на швидкість будівництва. Це – не комфортно, це – брудно. Але основне, що впливає на швидкість і в цілому, на реалізацію тих чи інших проектів – це щільна забудова місцева“, – повідомив інженер.
Він пояснив, що через це “тут дуже багато різних комунікацій”.
“Прокладені каналізації, водоканали, газ, інженерні різні мережі. І все це потрібно перекладати на етапі будівництва. Тому це насправді ускладнює роботу”, – визнав Ісаков.
Він додав, що саме перекладка інженерних мереж і навіть високовольтних ліній сповільнює процес будівництва в цілому.
“Крім того, для цієї ділянки дуже характерна велика водонасиченість грунтів, що теж ускладнює будівництво… Але все будується з використанням сучасних рішень і технологій, щоб результат був якісним”, – розповів експерт.
Насамкінець Ісаков повідомив, що роботи на всіх майданчиках тривають цілодобово, адже є чіткі терміни будівництва – кінцевий термін будівництва метро, згідно з договором, це 1 квартал 2027 року.
“Ми розуміємо, як цей проект важливо здати вчасно… Ми намагаємось якомога більше шумних робіт виконувати все ж таки вдень. Щоб у нічний час людям не завдавати незручностей”, – підсумував головний інженер.