Компанія OpenAI запустила нову функцію, яка дозволяє користувачам взаємодіяти з додатками безпосередньо у ChatGPT. Оновлення презентували під час щорічної конференції DevDay 2025. Відтепер користувачі ChatGPT зможуть викликати інтерактивні додатки від таких компаній, як Booking.com, Expedia, Spotify, Figma, Coursera, Zillow та Canva, не виходячи з чату, повідомляє TechCrunch.
You can now chat with apps in ChatGPT. pic.twitter.com/T9Owi3POim
— OpenAI (@OpenAI) October 6, 2025
Генеральний директор OpenAI Сем Альтман під час презентації заявив, що компанія прагне зробити ChatGPT найзручнішим інструментом для щоденного користування: “Ми хочемо, щоб ChatGPT став чудовим способом для людей краще виконувати все, що вони намагаються зробити у своєму житті. Додатки всередині ChatGPT відкривають шлях до нового покоління інтерактивних, персоналізованих і адаптивних інструментів, з якими можна працювати просто у діалозі”.
Нововведення стало наступним кроком після створення GPT Store, який діяв як окремий магазин додатків. На відміну від нього, нова система інтегрує сторонні сервіси безпосередньо у відповіді ChatGPT.
Тепер користувач може написати, наприклад: “Figma, перетвори цей ескіз на робочу діаграму” або “Coursera, навчи мене основ машинного навчання”, і отримати результат без переходу на інші сайти. У демонстраційній версії застосунку Zillow користувачі могли запропонувати ChatGPT знайти квартири у своєму районі в межах певного бюджету, після чого бот показував інтерактивну карту з варіантами та надавав додаткову інформацію про кожен об’єкт.
ChatGPT також зможе самостійно пропонувати відповідні додатки, коли це доречно. Якщо користувач попросить створити плейлист для вечірки, бот автоматично запропонує використати Spotify. У майбутньому планується інтеграція інших сервісів, зокрема DoorDash, Instacart, Uber та AllTrails.
Як повідомляє OpenAI в X, нові функції почали розгортатися 6 жовтня за межами ЄС. Додатки в ChatGPT вже доступні для користувачів програм Free, Go, Plus та Pro.
OpenAI повідомляє, що нова система побудована на основі Model Context Protocol (MCP) — технічного стандарту, який дозволяє розробникам підключати власні бази даних і сервіси до ChatGPT. Це забезпечує можливість виконання дій, запуску інтерактивних елементів і навіть відтворення відео безпосередньо у відповідях чат-бота. Якщо користувач уже має обліковий запис у певному сервісі, він може авторизуватися просто в ChatGPT і користуватися всіма функціями програми.
Одним із ключових викликів для OpenAI залишаються питання конфіденційності та безпеки даних. Компанія запевняє, що сторонні розробники зможуть збирати лише мінімально необхідний обсяг інформації та мають бути максимально прозорими щодо доступу до даних користувачів.
Наразі незрозуміло, чи матимуть розробники доступ до всієї історії розмови користувача з ChatGPT, кількох останніх повідомлень чи лише до конкретного запиту, який активував додаток. Також поки невідомо, як саме ChatGPT визначатиме, який сервіс обрати серед конкурентних, наприклад між DoorDash та Instacart. В OpenAI стверджують, що пріоритет надаватиметься користувацькому досвіду, а не комерційним домовленостям.
Раніше OpenAI додала до ChatGPT функцію батьківського контролю, що дозволяє підліткам та їхнім батькам пов’язати свої акаунти для посилення безпеки. Батьки тепер можуть встановлювати “години тиші” та обмежувати список тем для обговорення, при цьому не отримуючи прямого доступу до листування дитини з чат-ботом.