Бензин А-100 – яким машинам потрібно високооктанове паливо

Бензин А-100 - яким машинам потрібно високооктанове паливо 1

Бензин з октановим числом 100 зустрічається на окремих заправках авторитетних мереж – чи є сенс купувати його власнику пересічного автомобіля?

Водіям часто хочеться побавити свою “ластівку” чимось особливим – дорогою оливою останнього класу якості, преміальними шинами, восковою поліроллю для кузова тощо. У цьому ключі в певної частини автомобілістів є спокуса заправлятись бензином А-100 – ще б пак, він же найкращий!

Чи справді А-100 найкращий

Почати слід з того, що цифра у маркуванні бензину – 95, 98, 100 – означає не якість, а всього лише кількість. Кількість октанових одиниць (октанове число – ОЧ), що характеризує, наскільки з ним двигун буде протистояти детонації. При тому є мотори, яким достатньо і октанового числа 92, оскільки суворіших умов для детонації в ньому просто не буває.

Більше того, конструктори завжди проектують нові мотори під бензин із певним октановим числом. Відтак, підвищенням октанового числа його роботу суттєво покращити не вдасться – всі можливості агрегата, закладені конструкторами, і так будуть реалізовані при штатному ОЧ.

Бензин А-100 - яким машинам потрібно високооктанове паливо 2

У чому користь бензину А-100

Прихильники аргументу “чим більше – тим краще” можуть сказати, що зайві одиниці ОЧ допоможуть, коли двигун працюватиме у надто важких умовах, які не могли передбачити навіть його розробники – оберти, температура, часті зміни режимів. Що ж, навіть якщо це так, нагадаємо, що сучасні системи впорскування легко корегують нестачу кількох одиниць октанового числа, і детонація все одно не відбувається. Тобто “сотий” бензин може мати сенс хіба що у двигуні, який по заводу налаштований на А-98.

Ще один можливий плюс високооктанового бензину криється в його хімічному складі. Оскільки це продукт, створений для високофорсованих моторів, творці “сотого” часто враховують незвичайно високі температуру і тиск у циліндрах. Які означають ймовірність швидкого закоксовування паливних форсунок, що порушує їхні робочі характеристики. Тому у бензині А-100, виробленому на заводі (не шляхом додавання антидетонаційних присадок) зазвичай збільшують кількість компонентів, які перешкоджають закоксовуванню інжекторів та впускних клапанів.

Кому потрібен бензин А-100

Отже, високооктановий бензин з ОЧ 100 і вище потрібен (або, скажемо так, рекомендований) у таких випадках:

  • “Бойовим” спортивним автомобілям із спеціально форсованими двигунами;
  • Серійним спортивним моделям, яким виробник приписує А-98;
  • Топовим версіям сімейних моделей, які укомплектовані двигунами з високим ступенем форсування (типу Audi RS, BMW M, VW Golf GTi, Subaru Impreza WRX STI);
  • Серійним автомобілям, двигун яких пройшов чип-тюнінг та інші види апгрейду для збільшення потужності та обертового моменту.

Чи може бензин А-100 нашкодити машині

мобільні інженери вважають цілком реальною ймовірність, що бензин з надто високим октановим числом нашкодить машині. Якщо двигун від спочатку не розрахований на високооктанові бензини, то можливі порушення теплового режиму та інші неприємності технічного порядку. Винен, власне, не сам бензин, а нештатний режим, на який двигун може вийти, втративши обмеження за октановим числом пального.

Бензин А-100 - яким машинам потрібно високооктанове паливо 3

Але якщо вам трапиться заправити свій сімейний седанчик “сотим” бензином, не варто особливо хвилюватись – негативні наслідки (якщо вони взагалі можливі у вашому випадку) можуть статись тільки коли навантажувати двигун високими обертами і тривалим рухом на максималці.

Коротко

Якщо виробник вашої машини не вимагає “сотого” бензину, він вам не потрібен. Але він точно не зашкодить, якщо ваше рекомендоване пальне – А-98 і ви часто використовуєте вашу машину у спортивному режимі. Також важливо знати, що представляє собою А-100, який ви купуєте – чи піднімав виробник октанове число за допомогою присадок, чи це дійсно преміальний заводський продукт. В останньому випадку в бензині дійсно можуть бути корисні компоненти, які допоможуть мотору довше зберегти працездатність при роботі в екстремальних режимах.

Джерело

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете.ПрийнятиДетальніше

Політика конфіденційності