Збитки пасажирських перевезень УЗ мають покриватися з бюджету, каже
Український союз промисловців і підприємців (УСПП) виступає категорично проти практики перехресного субсидування, коли збитки пасажирських перевезень Укрзалізниці перекладаються на плечі бізнесу.
За його словами, ефективність транспортної системи є одним із ключових факторів конкурентоспроможності української економіки, особливо в умовах війни та заблокованих морських коридорів.
“Будівництво, аграрний сектор, гірничо-металургійний комплекс – це мільйони тонн вантажів, від стабільної та передбачуваної логістики яких залежить вся економіка країни”, – наголосив він.
Кінах нагадав, що у 2022 році “Укрзалізниця” одномоментно підняла вантажні тарифи на 60%, що боляче вдарило по експортоорієнтованих галузях.
“Подібні кроки без належних економічних обґрунтувань одразу знижують конкурентоспроможність нашої продукції. Ми переконали Укрзалізницю відмовитися від чергового підвищення на 30%, адже воно призвело б лише до негативних наслідків для економіки”, – зазначив він.
Президент УСПП підкреслив: проблема збитковості пасажирських перевезень не може вирішуватися за рахунок реального сектору. Єдиний вихід – закласти відповідні компенсації у державному бюджеті.
“Ми однозначно підтримуємо необхідність фіксації в бюджеті сум компенсацій збитків по пасажирських перевезеннях, щоби не перекладати їх на бізнес. І будемо наполягати на цьому під час усіх етапів розгляду бюджету-2026”, – сказав Кінах.
Схожі публікації
Втім, на його думку, це не знімає відповідальності з “Укрзалізниці” за проведення глибокої модернізації, підвищення операційної ефективності та прозорості управління.
“Сьогодні УЗ фактично є державою в державі: у бізнесу немає доступу до її фінансових планів і результатів менеджменту. Це потрібно змінювати”, – заявив він.
Кінах наголосив, що вимоги українського бізнесу збігаються з європейськими стандартами. Україна поступово інтегрується в європейську транспортну систему, через її територію проходять основні транзитні коридори.
“Це означає, що транспортна політика України має відповідати європейським критеріям конкурентоспроможності, прозорості та партнерства держави й бізнесу”, – підсумував він.